misc - 889
Foto: LETA

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" pagājušo gadu provizoriski noslēdzis ar peļņu, sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

"Pagājušā gada pārskats vēl nav apstiprināts, bet provizoriski pagājušā gada rezultāts ir peļņa. Tie ir grāmatvediskie rādītāji. Jāņem gan vērā, ka debitoru parādos ir pagājušajā gadā nesaņemtais finansējums par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, bet šogad šis parāds ir segts, līdz ar to, gads ir noslēgts ar peļņu," pauda Lubāns.

Precīzu peļņas apmēru viņš gan neatklāja, aicinot gaidīt auditētos rezultātus. Savukārt pagājušā gada apgrozījums bija aptuveni 63 miljoni eiro.

"Pagājušais gads mums bija pārejas gads, mēs sākām elektrovilcienu un dīzeļvilcienu kapitālos tekošos remontus veikt pašu spēkiem. Tas ļoti būtiski mainīja pašizmaksu. Ja iepriekš tas bija ārpakalpojums, tad no pagājušā gada 1. aprīļa to veicam pašu spēkiem ar pārņemtajiem teju 400 darbiniekiem. Līdz ar to šīs izmaksas pārgāja citā sadaļā - no ārpakalpojuma darbaspēka izmaksās, rezerves daļu izmaksās u.tml. Tā visa rezultātā pagājušajā gadā mums ir izdevies ietaupīt aptuveni pusmiljonu eiro. No tā var izdarīt secinājumu, ka iepriekšējais modelis - šos darbus veikt ārpakalpojumā - nebija pats izdevīgākais un lētākais," pauda Lubāns, uzsverot, ka izmaksu samazinājums bija galvenais mērķis, kāpēc uzņēmums nolēma vilcienu remontus nodrošināt pašu spēkiem.

Jau ziņots, ka 2014. gadā "Pasažieru vilciens" strādāja ar 61,732 miljonu eiro apgrozījumu , kas ir par 3,9% mazāk nekā 2013. gadā, bet uzņēmuma zaudējumi saruka 3,9 reizes - līdz 1,088 miljoniem eiro.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!