LET_11598144
Foto: LETA

Latvijas lielākais saldumu ražotājs "Laima" pagājušajā gadā strādāja ar 9,924 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,9% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa saruka par 37% - līdz 215,5 tūkstošiem eiro, liecina datubāzē "Lursoft" pieejamais uzņēmuma finanšu pārskats.

Kompānijas vadība norāda, ka "Laima" ieņēmumi no pakalpojumu sniegšanas, ieskaitot ieņēmumus no licences maksas par kompānijai piederošo preču zīmju lietošanas tiesībām, kuras nodotas "Orkla Confectionery&Snacks Latvija" (iepriekš "NP Foods"), pērn vietējā tirgū samazinājās un bija 9,921 miljoni eiro (2014. gadā - 10,011 miljoni eiro). Savukārt kompānijas ieņēmumi no preču pārdošanas, ņemot vērā, ka "Laima" kopš 2011. gadā nenodarbojas ar vairumtirdzniecību, bija 2,8 tūkstoši eiro (2014. gadā - 1,6 tūkstoši eiro).

Tāpat uzņēmuma kompānijas vadība informē, ka 2015. gadā "Laima" un pārējie "Orkla Confectionery&Snacks Latvija" grupas uzņēmumi tika iekļauti starptautiskajā pārtikas produktu ražošanas un tirdzniecības uzņēmumu grupā - "Orkla". Saistībā ar strukturālajām izmaiņām "Orkla" piederošajos uzņēmumos Latvijā, 2015. gadā "Laima" reorganizācijas procesa ietvaros tika pievienota "Orkla Confectionery&Snacks Latvija".

Kompānijas vadība informē, ka pagājušajā gadā "Laima" īpaši attīstīja šokolādes kategoriju un 2015. gadā visos šokolādes kategorijas segmentos - gan šokolādes kārbām, gan sveramajām konfektēm - ir bijis tirgus pieaugums.

Tāpat 2015. gadā "Laimā" nodeva ekspluatācijā jaunākās paaudzes konfekšu ražošanas iekārtu un konfekšu pakošanas robotu, ko uzņēmums iegādājās Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu ietvaros. Ražošanas procesu tehnoloģiskā modernizācija nākotnē ļaus uzlabot "Laima" ražotnes darbību, kā arī attīstīt jaunus produktus un palielināt eksporta apmērus. Projektu iecerēts īstenot sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA).

Pagājušajā gadā "Laima" kopējais kapitālo ieguldījumu apmērs pērn veidoja 3,8 miljonus eiro, kas ir vairāk nekā 2014. gadā, kad "Laima" kapitālo ieguldījumu apmērs bija 1,9 miljoni eiro. Jaunu produktu attīstībā kompānija 2015. gadā ieguldīja 104 tūkstošus eiro, kas ir mazāk nekā 2014. gadā, kad tie bija 118,5 tūkstoši eiro.

Savukārt "Laimas" meitasuzņēmuma "Saldumu tirdzniecība" apgrozījums pagājušajā gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, samazinājās par 10,5%, bet kompānijas zaudējumi pieauga līdz 140 tūkstošiem eiro (2014. gadā zaudējumi bija 114 tūkstoši eiro).

"Laima" ietilpst "NP Foods" grupā, kas pieder Norvēģu pārtikas koncernam "Orkla". 2014. gadā "Laima" strādāja ar 10,013 miljonu eiro apgrozījumu un 343,3 tūkstošu eiro peļņu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!