Latvijas kugnieciba
Foto: LETA
"Latvijas kuģniecība" (LK) un tās meitassabiedrības 2015.gadā strādājušas ar 7,09 miljonu ASV dolāru (6,5 miljonu eiro) neto zaudējumiem, liecina informācija biržā.

Galvenais iemesls tam ir zaudējumi, kas radušies no "LASCO Investment" koncerna atkārtotas konsolidācijas un sekojošās "LASCO Investment" piederošo nekustamo īpašumu aktīvu vērtības samazināšanas, kopā radot negatīvu finanšu rezultātu 22,74 miljonu ASV dolāru (20,86 miljonu eiro) apmērā.

LK koncerna apgrozījumu 2015. gadā galvenokārt veidoja ienākumi no flotes, kā arī maza daļa ienākumu no trešo pušu tankkuģu tehniskās vadības un nekustamo īpašumu nomas. Kopējie flotes ienākumi 2015. gadā bija 91,44 miljoni ASV dolāru (83,89 eiro miljonu eiro), savukārt neto reisu rezultāts ir 82,56 miljonu ASV dolāru (75,74 miljonu eiro) apmērā. Peļņa pirms nodokļiem un ārkārtas posteņiem sasniedza 18,85 miljonus ASV dolāru (17,29 miljonu eiro).

Kā uzsvērts paziņojumā, 2015. gads sabiedrībai bija svarīgs - ar vairākām personām, tostarp ar agrākajiem valdes un padomes locekļiem, tika noslēgtas mierizlīguma vienošanās, tādējādi izbeidzot nevēlamus strīdus un ļaujot koncernam koncentrēties uz tā pamatdarbību.

2015. gadā LK koncerna komerciālajā flotē - sešpadsmit kuģi - izmaiņas netika veiktas, taču LK meitassabiedrība "LSC Shipmanagement" papildus pārvaldīja četrus trešo pušu tankkuģus, kopā divdesmit kuģus. 2016.gada pirmajā pusē "LSC Shipmanagement" tehniskajā vadībā tiks nodoti vēl trīs naftas un ķīmisko vielu tankkuģi. Pirmais no trim kuģiem jau ir saņemts janvārī. Nākamie flotes papildinājumi gaidāmi aprīlī un maijā. Pieaugošais tehniskajā vadībā esošo trešo pušu kuģu skaits apliecinot LK koncerna personāla kompetenci un profesionālismu un rada koncernam papildu ienākumus, teikts paziņojumā.

Pārskata perioda beigās 88% jeb četrpadsmit LK koncerna flotes kuģi tika nodarbināti laika nomā, un vidējais izmantošanas laiks tai flotes daļai, kas strādāja laika nomā un saskaņā ar berbouta frakts līgumiem, bija 7,2 mēneši.

Kā ziņots, VN un tās meitassabiedrību neto apgrozījums 2014. gada laikā samazinājās par 3% līdz 161,87 miljoniem eiro salīdzinājumā ar 2013. gadu, kad apgrozījums bija 166,73 miljoni eiro. Savukārt neto zaudējumi saruka līdz 13,98 miljoniem eiro. Koncerna bruto peļņa palielinājās par 2,7% no 41,45 miljoniem eiro līdz 42,56 miljoniem eiro.

"Ventspils naftai" pieder 51% SIA ""Ventspils nafta" termināls", kas ir lielākais naftas un naftas produktu terminālis Baltijā, 66% SIA "LatRosTrans", kas ir Latvijas-Krievijas cauruļvadu kopuzņēmums, un 49,94% "Latvijas Kuģniecības" (LK), kas ir starp lielākajiem kuģu īpašniekiem vidēja izmēra un "handy" tankkuģu segmentos pasaulē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!