Krievija pabeigusi iepriekš izziņotos dzelzceļa remonta darbus Latvijas virzienā, un infrastruktūra uz Latvijas pusi ir uzlabota, šodien preses konferencē informēja jaunais "Latvijas Dzelzceļa" (LDz) valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.
Pagājušajā nedēļā vizītē Krievijas galvaspilsētā Maskavā Bērziņš pārrunājis iespējas piesaistīt jauna veida kravas. Vienlaikus konkrētāku informāciju par iespējamām kravām viņš nesniedza, skaidrojot, ka konkurenti arī nesnauž, un, kamēr nebūs parakstīti nodomu protokoli, kravu veidus viņš neatklās. Kopumā pagājušās nedēļas sarunas Krievijā Bērziņš vērtēja kā pozitīvas.
Jaunais LDz vadītājs skaidroja, ka uz Maskavu devies jau iepriekš plānotā vizītē, jo, kad to organizēja, viņš bija valdes locekļa statusā. Līdz ar to ar "Krievijas dzelzceļa" vadību viņš nav ticies. Mērķis esot bijis noskaidrot situāciju Krievijas tirgū, jo pēdējā laikā kravu kritums bijis līdz 20%. Situācija tirgū neesot vienkāršā, jo, ņemot vērā rubļa vērtības kritumu, tranzīta ceļš ir sadārdzinājies, turklāt kravas aizvien biežāk tiek sūtītas uz Krievijas ostām. Tāpat samazinājušās naftas un ogļu cenas.
Noliedzot, ka Krievijā būtu izjutis politisku spiedienu, jaunais valdes priekšsēdis gan norādīja, ka Krievijā pastāvot normatīvās nianses. Piemēram, ir kravu formēšanas plāni, saskaņā ar kuriem kravas tiek novirzītas uz vienu vai otru ostu. Tas varētu būt instruments, kā procesus ietekmēt, taču Bērziņš nav fiksējis, ka šie instrumenti tiktu izmantoti ar nodomu.
Viņš uzsvēra, ka ne "Krievijas dzelzceļam", ne LDz kravas nepieder, līdz ar to esot jāsadarbojas ar kravu īpašniekiem, pierādot, ka Latvijas tranzīts ir drošs un efektīvs, lai arī ne pats lētākais.
Kā ziņots, nominācijas komiteja par atbilstošāko kandidātu LDz valdes priekšsēdētāja amatam ir izraudzījusies līdzšinējo uzņēmuma valdes locekli Bērziņu. Amatā viņš tika apstiprināts pagājušo ceturtdien, savukārt piektdien devās uz Maskavu.