Pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) apsver pieturvietas izveidi pretim tirdzniecības centram "Alfa", intervijā sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.
Viņš stāstīja, ka PV cenšas īstenot konservatīvu pieeju attiecībā uz izmaiņām maršrutos. "Nedarām neko tādu, par ko neesam pārliecināti. (..) Šobrīd vēlamies izvērtēt Rīga-Valga jeb Lugažu līniju, mēģināt piedāvāt pasažieriem ekspreša režīmu – Valmiera-Cēsis-Sigulda-Rīga no rīta tādā laikā, lai Rīgā būtu pieņemami un vakarpusē atpakaļ tāpat. Valgas pusē to ir grūtāk īstenot, jo vilcieni kursē retāk un tie ir dīzeļvilcieni. Līdz ar to, tas ir grūtāk izdarāms, vēl jo vairāk tāpēc, ka vēl gaidām modernizētos dīzeļvilcienus, kas uzlabotu šo iespēju," pauda Lubāns.
Vienlaikus viņš atzīmēja, ka uzņēmums apsver pieturvietas izveidi pretim tirdzniecības centram "Alfa". "Esam uzsākuši atsevišķu izpēti par šī virziena vilcieniem – skatāmies vai Rīgā varētu būt vēl kāda apstāšanās vieta. Tas ir tikai ieceres līmenī, neesam vēl to izvērtējuši no tehniskā viedokļa, bet no pasažieru pieprasījuma viedokļa apsveram pieturvietas izveidi pretī "Alfa" centram. Taču uzsveru, ka tas ir tikai ieceres līmenī," kompānijas vadītājs.
Patlaban gan attiecīgajā vietā nav nepieciešamā infrastruktūra. "Tāpēc arī teicu, ka tas ir tikai ieceres līmenī. Ir daudz pasažieru, kas, iebraucot Rīgā, nebrauc uz centru, viņi paliek turpat Juglas teritorijā, tur ir daudz pasažieru galamērķu - Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, iepirkšanās centrs, slimnīcas utt., bet pieturas tur nav. Izvērtēsim šo un, iespējams, sāksim kādas darbības ar [infrastruktūras pārvaldītāju] "Latvijas Dzelzceļu", lai kādreiz pie tā nonāktu. Bet tas nav ne šī mēneša, ne šī gada jautājums. Tajā vietā ir, tā teikt, tehniskas ķibeles – ļoti tuvu ir vienlīmeņa šķērsojumi ar autoceļu, attiecīgi ir jādomā par signalizācijas sistēmu utt.," pauda Lubāns.
"Taču tā ir interesanta lieta. Domāju, ja mums tas izdotos, pasažieri to novērtētu, un mēs vilcienos no Valmieras, Valkas iegūtu daudz jaunu pasažieru. Šobrīd, ja brauc no Valmieras ar vilcienu un vēlies nokļūt minētajā rajonā, tad tev ir jābrauc uz centru un tad vēl ar "Rīgas satiksmes" transportu atpakaļ Juglas virzienā. Tāpēc mēs daudzus pasažierus neesam ieguvuši šajā līnijā," viņš piebilda.
PV ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.