Pagājušo gadu "Latvijas kuģniecība" vērtē kā negaidīti veiksmīgu, tomēr prieki ir īsi, un šogad ilgstoši zemā jēlnaftas cena samazinājusi tirgus apmērus, kā arī gaidāmais sindicēto kredītu atmaksas termiņš neļauj uzņēmumam zaudēt modrību.
Pērn naftas cenu kritums izraisīja pieprasījuma pieaugumu pēc naftas pārstrādes produktiem, it īpaši ASV un Ķīnā. Kamēr citās jūras kravu pārvadājumu nozarēs situāciju var saukt par murgu, tikmēr tankkuģiem jaunā tirgus realitāte bijusi izdevīga, secināms no "Vitol" uzņēmumu biznesa sniegumu prezentācijas. Starptautiskajam koncernam Latvijā pieder uzņēmumi "Latvijas kuģniecība", "Ventspils nafta", "LatRosTrans" un citi.
"Lai gan jēlnaftas cena aizvien ir ļoti zema, mēs no pieprasījuma dominēta tirgus esam nonākuši piedāvājuma vadītā vidē," portālam "Delfi" skaidro "Latvijas kuģniecības" valdes loceklis Pols Tomass. "Ir mazāks pieprasījums pēc naftas pārstrādes produktiem, kas savukārt nozīmē, ka ir mazāks pieprasījums pēc kuģu pārvadājumiem. Tas radīs daudz vājāku kuģniecības tirgu."