Lietuvā sākta sabiedrības iepazīstināšana ar Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa "Rail Baltica" speciālo plānu, kurā norādīta precīza dzelzceļa trases vieta posmā no Kauņas līdz Latvijas robežai.
Lielbritānijas kompānija "Aecom Infrastructure&Environment UK", kas izstrādājusi šo plānu, līdz 20. maijam gaidīs sabiedrības viedokļus.
"Ja speciālais plāns tiks apstiprināts, sāksies zemes atsavināšanas procedūras, jo dzelzceļa līnija tiks izbūvēta jaunā vietā, kur ir privātpersonām piederošas teritorijas," ziņu aģentūrai BNS sacījis Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija "Lietuvos geležinkeliai" (LG) "Rail Baltica" projekta direkcijas pārstāvis Doms Jurevičs.
Viņš gan atteicies prognozēt, vai speciālo plānu varētu nākties koriģēt.
"Ir sākta publiskošanas procedūra, protams, tam var būt liela ietekme, jo notiks saziņa ar pašvaldībām un zemes īpašniekiem. Viss būs atkarīgs no tā, cik piezīmju mēs saņemsim, cik pamatotas un svarīgas tās būs," piebildis projekta direkcijas vadītājs.
"Domājam, ka 2018. gadā visu varētu pabeigt un sākt projektēšanas iepirkuma procedūras, bet varbūt arī pašu projektēšanu," norādījis Jurevičs.
Lietuvas Satiksmes ministrija speciālo plānu apstiprināja pērn decembrī. Dzelzceļa līniju iecerēts izbūvēt no Kauņas cauri Panevēžai līdz Latvijas robežai. Lietuva jau izbūvējusi "Rail Baltica" posmu no Polijas robežas līdz Kauņai.
Kopējās "Rail Baltica" būves izmaksas saskaņā ar dažādām aplēsēm varētu sasniegt 3,7-5,2 miljardus eiro. Lietuvas posma garums būs 366 kilometri, ieskaitot atzaru, ko paredzēts būvēt no Kauņas līdz Viļņai.