Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ietvaros pa dzelzceļu līdz lidostai "Rīga" varēs aizbraukt 2025.gadā, otrdien intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" teica par "Rail Baltica II" īstenošanu atbildīgā Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.
"Līdz lidostai, ja nemaldos, varēs aizbraukt apmēram 2025.gadā. Projektu sāks būvēt 2020.gadā un Baltijas ietvaros pabeigs 2025.gadā," teica Rubesa. Līdz Berlīnei pa Eiropas platuma sliežu dzelzceļu, visticamāk, varēšot aizbraukt ne ātrāk kā 2030.gadā.
Rubesa arī atklāja, ka projekts "Rail Baltica" no visām trim Baltijas valstīm patlaban vistālāk ticis Latvijā - ir pabeigtas nacionālās sabiedriskās apspriedes, kas vērtējamas kā ļoti veiksmīgas, jo sniegušas risinājumus par vietām, kur būvēt sliedes.
Tāpat interesi par projektu izrādījuši Ķīnas investori. Viņi gan neesot vienīgie – par "Rail Baltica" interesējušies arī Eiropas valstu pārstāvji.
Jau vēstīts, ka "Rail Baltica II" projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai.
Jaunā dzelzceļa līnija Latvijā varētu izmaksāt 1,27 miljardus eiro.