Latvijas Dzelzceļa (LDz) kravu pārvadājums ģeopolitiskā saspīlējuma un Krievijas rubļa krituma dēļ ir samazinājies par 20%. Arodbiedrība uztraucas, ka, ja šāda tendence turpināsies, atlaisti varētu tikt līdz pat 500 darbiniekiem gadā, piektdien vēsta Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "Panorāma".
LDz sistēmā šobrīd strādā ap 15 tūkstošiem darbinieku. Viņu atalgojumu veido pamatalga un ceturkšņa prēmija, kura saistīta ar pārvadāto kravu apjomu. Prēmija sastāda līdz 15% no kopējā gada atalgojuma. Taču pārvadājuma krituma dēļ darbinieki palikuši bez tām, vēsta raidījums.
Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības (LDzSA) priekšsēdētāja vietnieks Aleksandrs Muhlinkins uztraucas, ka, ja kravu pārvadājumu apjoms turpinās kristies, no darba varētu būt jāatbrīvo līdz pat 500 cilvēkiem gadā.