Latvijas Dzelzceļa (LDz) kravu pārvadājums ģeopolitiskā saspīlējuma un Krievijas rubļa krituma dēļ ir samazinājies par 20%. Arodbiedrība uztraucas, ka, ja šāda tendence turpināsies, atlaisti varētu tikt līdz pat 500 darbiniekiem gadā, piektdien vēsta Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "Panorāma".
LDz sistēmā šobrīd strādā ap 15 tūkstošiem darbinieku. Viņu atalgojumu veido pamatalga un ceturkšņa prēmija, kura saistīta ar pārvadāto kravu apjomu. Prēmija sastāda līdz 15% no kopējā gada atalgojuma. Taču pārvadājuma krituma dēļ darbinieki palikuši bez tām, vēsta raidījums.
Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības (LDzSA) priekšsēdētāja vietnieks Aleksandrs Muhlinkins uztraucas, ka, ja kravu pārvadājumu apjoms turpinās kristies, no darba varētu būt jāatbrīvo līdz pat 500 cilvēkiem gadā.
LDz vadītājs Edvīns Bērziņš darbinieku atlaišanas scenāriju neizslēdz. Tomēr viņš norāda, ka strādnieku pamatalga netiks samazināta, bet pie prēmijām tiks to dzelzceļa iecirkņu strādnieki, kurās kravu būšot vairāk.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) raidījumam teica, ka, ja situācija kravu pārvadājumos neuzlabosies, palīdzība tiks lūgta valdībā, lai nebūtu no darba jāatlaiž cilvēki. Taču šobrīd krasas izmaiņas netiks izdarītas.
Jau ziņots, ka šā gada pirmajā ceturksnī pa dzelzceļu Latvijā pārvadāti 13 miljoni tonnu kravu, kas ir par 20,6% mazāk salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pērn.