Trīs mēnešu kravu kritums uzņēmumā "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) nav iemesls darbinieku atlaišanai, pirmdien preses konferencē skaidroja uzņēmuma vadītājs Edvīns Bērziņš.
Viņš norādīja, ka gadījumā, ja kravu plūsma turpinās samazināties, ir varianti, kā situāciju risināt, taču patlaban par to spriest esot pāragri. Ja darbiniekus pāris mēnešu rezultātu dēļ atlaidīšot, tad nebūšot tik viegli atdabūt atpakaļ. Visas iepriekšējās runas par tūlītēju atlaišanu esot spekulācijas.
"Matemātiska samazināšanās nav plānota," uzsvēra Bērziņš, atzīstot, ka gada griezumā varēs vērtēt, kādas izmaiņas būtu veicamas arī administratīvajā līmenī.
Kā ziņots, šī gada pirmajā ceturksnī pa dzelzceļu Latvijā pārvadāti 13 miljoni tonnu kravu un kopējais pārvadājumu apjoms samazinājies par 20,6% salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn, kad tika pārvadāti 16,38 miljoni tonnu.
LDz pagājušo gadu noslēdzis ar 2,1 miljonu eiro peļņu, liecina uzņēmuma akcionāru sapulcē šodien apstiprinātais 2015.gada pārskats. Ņemot vērā nepieciešamību turpināt investīcijas infrastruktūrā, Satiksmes ministrija rosinās valdībai piemērot 0% likmi dividenžu izmaksai jeb atstāt peļņu uzņēmuma tālākās attīstības projektiem.
Koncerna kopējais apgrozījums pērn bijis 420,2 miljoni eiro, VAS "Latvijas Dzelzceļš" apgrozījums - 217,8 miljoni eiro.
Kā ziņots, koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".