"Bite" uzver, ka šāds ierobežojums ieviests, lai mazinātu noslodzi uz infrastruktūru. Kā portālam "Delfi" pastāstīja "Bites" sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Anete Jansone, vidējais zvana ilgums starp abonementiem nepārsniedz pāris minūtes, un garas sarunas ir vien retums, bet tie, kuri tās veic parasti par atslēgšanu zinot.
"Parasti ilgi savienojumi ir vai nu starpsavienojuma krāpšanas gadījumi, vai nu nejauši nepabeigtās sarunas," pauda Jansone. "Bites" pārstāve arī norādīja, ka ierobežojums vērsts uz krāpšanas un nejaušo savienojumu novēršanu un klientu pasargāšanu no pārmērīgiem tēriņiem viesabonēšanā.
"Papildus šāda prakse arī pasargā klienta mobilo telefonu no izlādēšanās, jo vienas nepabeigtas sarunas dēļ, klients varētu palikt bez sakariem tad, kad tas tiešām būtu nepieciešams," pauda Jansone.
Lai arī stundu ilgs savienojums saskaņā ar "Bites" datiem ir vien retums, tāds var būt nepieciešams, piemēram, lai sazvanītu kādu valsts iestādi. Tā gadījies kādam portāla "Delfi" lasītājam, kurš, zvanot uz Valsts ieņēmumu dienesta informācijas tālruni, rindā uz savienojumu ar operatoru gaidījis stundu, un tā arī nesagaidot, zvans atslēgts. Rindā nācies gaidīt atkārtoti.
VID pārstāve Evita Teice-Mamaja pauda, ka, lai gan tik garas zvanītāju rindas nav ikdienas prakse, laikā, kad iedzīvotājiem un saimnieciskās darbības veicējiem jāiesniedz ikgadējās deklarācijas, mēdz izveidoties arī tik garas rindas. Lai izvairītos no ilgās gaidīšanas, viņa ieteica ar VID sazināties elektroniski, sūtot savu jautājumu uz iestādes mājaslapas sadaļā "Uzdot jautājumu VID e-pastā", bet elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotājiem, izmantojot EDS. Tāpat, protams, jautājumus iespējams uzdot arī klātienē jebkurā Klientu apkalpošanas centrā, rakstiski, iesniedzot iesniegumu jebkurā Klientu apkalpošanas centrā vai nosūtot savu jautājumu pa pastu.
Sazināšanās ar valsts iestādēm gan nav vienīgais izņēmuma gadījums – stundu ilgs savienojums var būt nepieciešams arī, piemēram, veicot konferences zvanus, stāstīja lasītājs, uzsverot, ka situācijas, kad viņš ir zvanītājs, savienojums tiek atslēgts visiem konferences zvanā iesaistītajiem.
Tā kā zvanu ierobežošana nav pakalpojums, ko "Bites" lietotājiem iespējams atslēgt, nav arī veidu, kā no tā izvairīties, pat, ja nepieciešams. "Protams, šāds gadījums, kad savienojums tiešām ir nepieciešams ilgāk par stundu, ir ļoti rets izņēmums. Un, tā kā šāds ierobežojums ir ieviests vairāku iemeslu dēļ, kas klientiem nāk par labu, to atslēgt mēs nepiedāvājam," skaidroja Jansone.
Sazinoties ar telekomunikāciju operatoru LMT un "Tele2" informācijas centriem, portāls "Delfi" noskaidroja, ka šie operatori neierobežo sarunu ilgumu.