Raidījums noskaidrojis, ka laikā, kad Krievu salas projekta realizācija jau ritēja pilnā sparā, projekta attīstītājs "KS Terminal" vēl tikai saņēma būvatļauju, lai tur izbūvētu savas noliktavas. Vēlāk it kā pēkšņi atklājās, ka "KS Terminal" iekārtotās platības tomēr būs nepieciešamas pašai ostai. ,,Lai projektu uzsāktu, Rīgas Brīvostas pārvalde lūdza stividoru atbrīvot šo teritoriju apmēram 11 hektāru platībā, šim stividoram kompensēja teritoriju, ierādot citu analoģisku vietu," skaidro Rīgas Brīvostas pārvaldes Krievu salas projekta vadītāja Sanita Kaire.
"Vispirms tiek izsniegta atļauja būvdarbiem Rīgas Brīvostas pārvaldei attiecībā uz šo Krievu salas projektu, bet pēc pāris gadiem komersantam arī tiek izsniegta būvatļauja par to, ka viņš var veikt šāda veida būvniecību tajā pašā teritorijā, kur ir paredzēts Krievu salas projekts," norāda Valsts kontroliere Elita Krūmiņa. Viņasprāt, "šie bija absolūti nepamatoti un nevajadzīgi izdevumi, kuriem nebija jābūt."