Jaunais regulējums stājies spēkā šogad, ņemot vērā principu, ka patērētājam jāzina saņemtā pakalpojuma vai preces stāvoklis.
Vītola ieskatā grozījumu mērķis ir labs, tomēr tie izskatās pēc klajas jauno auto tirgotāju iestrādātas interešu lobēšanas tāpēc, ka diagnostikas iekārtas, ar kurām padziļināti pārbauda automašīnas sistēmas, ir Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), auto dīleriem un lielajiem neatkarīgajiem servisiem. Tas nozīmē, ka auto tirgotājs kļūst par papildu klientu dīleru servisos, lai korekti izpildītu jaunās prasības.
Asociācijas vadītājs norādīja, ka šādas papildu pārbaudes izmaksas spiests segt pats gala patērētājs, jo diagnostika kopumā ceļ lietotās automašīnas cenu. Automašīnu tirgotājiem arī pašiem iespējams nodrošināt tehniskā stāvokļa diagnostiku, tomēr lietoto automašīnu tirgotājiem to piedāvāt ir ekonomiski nepamatoti tāpēc, ka tie pārdod dažādu marku automašīnas un katrai markai ir atšķirīga diagnostikas iekārta. Automašīnu tehniskā stāvokļa diagnostika ir izteiktāka jauno automašīnu tirgotāju vidū - tie pārsvarā specializējās vienas automašīnas markas tirdzniecībā, līdz ar to nepieciešama tikai viena iekārta.
Pēc Vītola domām, jaunais regulējums nepilnīgs un ilgtermiņā nestrādās. Tirgotājs ir tikai starpnieks un ar parakstu nevar pilnībā apliecināt, ka automašīna ir labā tehniskā stāvoklī, jo var sniegt tikai informāciju savas kompetences ietvaros. Automašīnas tehniskā stāvokļa atbilstību ceļu satiksmei pārbauda CSDD tehniskajā apskatē vai veicot tā diagnostiku neatkarīgā automašīnu servisā.
Asociācijas prezidents piebilda, ka automašīnas pircējs šīs iespējas arī aktīvi izmanto jau patlaban un dara to pirms mašīnas iegādes, izvairoties no situācijas, ka pārbaude veikta pirms kāda laika un pirkšanas brīdī informācija par tās tehnisko stāvokli, iespējams, ir novecojusi.
LLATA dibināta 2010.gadā, un tās mērķis ir sekmēt lietoto automašīnu tirgus attīstību Latvijā, lietderīgi izmantojot biedru un pieaicināto speciālistu zināšanas, pieredzi un informāciju.