Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas sēdē atbalstīts projekts par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" sliežu ceļa teritorijas plānoto atrašanās vietu Rīgas pilsētā.
Lokālplānojuma izstrādes uzsākšana un detalizēta teritorijas tehniskā izpēte tika realizēta pēc Satiksmes ministrijas iniciatīvas kā priekšnoteikums topošās dzelzceļa līnijas izbūvei. Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvaldes vadītāja Ilze Purmale ziņoja, ka lokālplānojuma teritorijā iekļauto nekustamo īpašumu sarakstā ietilpst 436 kadastra vienības Rīgas pilsētā ar kopējo platību aptuveni 130 hektāru apjomā.
Lokālplānojumā ietverti arī jautājumi par pilsētai nozīmīgu satiksmes un transporta kustības mezglu pārbūvi, tādēļ komitejas loceklis Nils Josts (V) izrādīja interesi par topošā multimodālā satiksmes mezgla izveidi, kas paredz savienot dzelzceļa staciju un autoostu. Purmale apstiprināja, ka "Rail Baltica" ietvaros paredzēts veidot vienotu satiksmes mezglu, taču precīzākas ieceres aprises neatklāja.
Savukārt Vita Jermoloviča (GKR) uzdeva jautājumu par to, kādas pārmaiņas "Rail Baltica" izbūves gaitā sagaidāmas Rīgas autoostas teritorijā un vai tās atrašanās vieta netiks mainīta, uz ko Purmale atbildēja noraidoši, paskaidrojot, ka starptautisko autobusu reisu kustība arī nākotnē plānota līdzšinējā vietā.
Kā ziņots, "Rail Baltica" dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" paredzēts izbūvēt "Rail Baltica" starptautisko vilcienu pasažieru terminālu, bet Salaspils novada Saulkalnē - multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums būs aptuveni 260 kilometru un tā šķērsos 15 pašvaldības - Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Iecavas, Bauskas, Baldones, Mārupes, Olaines un Rīgas.