Rīgas domes vadība gan to nav apliecinājusi. Tomēr vairāki gan ar nozari saistīti, gan nesaistīti cilvēki laikrakstam apliecinājuši, ka runas par kāda ne tieši ar pašvaldību saistīta uzņēmuma iesaisti taksometru biznesā klīstot jau ilgāku laiku.
Ēnu ekonomikas pētnieks un asociētais profesors Arnis Sauka "Dienas Biznesam" atzina, ka ir dzirdējis, ka Rīgas pašvaldība grasās izveidot taksometru uzņēmumu. "Ja Rīgas pašvaldība taisīs taksometru biznesu, un to, visdrīzāk, tā arī darīs, jo gan jau tas ir labs bizness, būs lozungs, ka mēs sakārtosim nozari un tā tālāk. Viņi nemonopolizēsies, bet paši saprotat, ko tas nozīmē," viņš piebilda.
Arī "Baltic Taxi" pārstāvis Jānis Naglis norādīja, ka klīstot baumas par Rīgas domei pietuvināta taksometru uzņēmuma izveidi. "Šī brīža Rīgas domes iniciētie nozares normatīvo aktu grozījumi, kurus it kā atbalstot taksometru nozare, rada pamatotas bažas par Rīgas domes iniciatīvas mērķiem. Ar šiem grozījumiem netiek panākta nodokļu nomaksas veicināšana nozarē, līdz ar to šie priekšlikumi nepalielinās ieņemto nodokļu masu budžetā. Toties rada bažas, ka to mērķis ir labvēlīgu apstākļu radīšana Rīgas domes pietuvinātam uzņēmumam," viņš klāstīja.
Tāpat arī citi taksometru nozares pārstāvji apliecināja, ka ir dzirdējuši par iespējamu jauna, pašvaldībai tuva taksometru uzņēmuma izveidi. Kā viens no uzņēmumiem, kas, iespējams, varētu iesaistīties, tiek minēts SIA "Rīgas karte", kurš apkalpo galvaspilsētas sabiedriskajā transportā lietoto etalonu, taču uzņēmuma valdes loceklis Aleksandrs Brandavs uzsvēris, ka tās ir muļķības.
Tikmēr "Lursoft" informācija liecina, ka šā gada martā reģistrēts uzņēmums "Rīgas Taksometru satiksme", kura vienīgais īpašnieks ir SIA "BBus". "BBus" saimnieko pilnsabiedrībā "Rīgas Mikroautobusu satiksme", kurai pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" piešķīris monopoltiesības pasažieru pārvadājumiem ar mikroautobusiem galvaspilsētā. Pilnsabiedrību veido divas kompānijas – "BBus" un SIA "FPK", kuras vienīgais īpašnieks arī ir "BBus".
"BBus" dibinātājs ir jau minētais Brandavs, kurš gan vairākus gadus vairs nav starp uzņēmuma īpašniekiem – kopš 2011. gada nogales vienīgais kapitāldaļu turētājs ir Beļģijā reģistrēts uzņēmums "BInternational".
"Rīgas taksometru satiksmes" valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars ir arī vienīgais "BBus" un "FPK" valdes loceklis, liecina "Lursoft" informācija. Viņš ir arī "Rīgas Mikroautobusu satiksmes" vadītājs – uzņēmums paziņojumos presei viņu dēvējis gan par komercdirektoru, gan valdes priekšsēdētāju. Tāpat Komara vārds rodams vairāku Brandavam piederošu uzņēmumu valdēs.
"Rīgas Taksometru satiksmes" valdē darbojas vēl divi kungi, kuru ceļi arī krustojušies ar Brandavu, proti, Juris Misters ir "BNoma" valdes loceklis, bet Uldis Daudišs – SIA "BServiss" likvidators, liecina "Lursoft" informācija. Brandavs deklarējis arī šīs kompānijas kapitāldaļas, norāda izdevums.
Rīgas dome nekādus komentārus par savu iespējamo iesaisti taksometru nozarē nesniedza, vien norādīja, ka tirgus ir atvērts un jebkurš komersants var iesaistīties.
"Es neredzu nekādu nepieciešamību Rīgas gadījumā pašvaldībai iesaistīties. Tirgū ir pietiekami daudz stipru un profesionālu dalībnieku. Taksometru tirgum ir vajadzīgs labākais regulējums," skaidroja Rīgas mērs Nils Ušakovs.
Laikraksts atgādina, ka Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komiteja sagatavojusi priekšlikumus Satiksmes ministrijai, aicinot sagatavot grozījumus Autopārvadājumu likumā, lai speciālās atļaujas (licences) izsniegšana vieglo taksometru pārvadājumu veikšanai būtu deviņu republikas pilsētu un plānošanas reģionu kompetencē.
Papildus noteikts, ka plānošanas reģionā izsniegtā speciālā atļauja (licence) nedod tiesības veikt vieglo taksometru pārvadājumus republikas pilsētā un otrādi.