Eiropas sliežu platuma projekts "Rail Baltica" radīs papildu pieprasījumu pēc lidostas pakalpojumiem, prognozēja lidostas valdes priekšsēdis Andris Liepiņš.
Viņš skaidroja, ka pēc pirmā projekta posma realizācijas 2022.gadā, izbūvējot savienojumu ar dzelzceļa staciju, tiks uzlabota lidostas sasniedzamība.
Savukārt no 2025.gada, kad tiks izbūvēta kopējā dzelzceļa līnija, kas savienos trīs Baltijas valstu pilsētas, tiks radīti visi nepieciešamie priekšnoteikumi, lai Rīgas lidosta būtu ne tikai Baltijas, bet reģionālais tranzīta centrs.
"Tad jau reāli konkurēsim ar daļu no Skandināvijas, daļu no Austrumeiropas, arī Krievijas un Baltkrievijas lidostām," secina Liepiņš. Tad arī esot priekšnoteikums no Rīgas atvērt tālos maršrutus, jo būtu iespējas ātri pasažierus pievest un aizvest ne tikai ar gaisa satiksmi, bet arī ar dzelzceļa transportu.
Kā ziņots, lidostas pasažieru reģistrācijas zāles paplašināšana un "Rail Baltica" stacijas izbūve lidostas teritorijā notiks vienlaikus, lai gan to finansējuma avoti ir atšķirīgi - lidostas zāles projektā Eiropas Savienības nauda netiks piesaistīta un izmaksas tiek lēstas 50 miljonu eiro apmērā, savukārt 85% stacijas projektu tiks finansēti no ES līdzekļiem, taču izmaksas vēl nav aplēstas.
Lidostas valdes priekšsēdis Andris Liepiņš un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes loceklis Dins Merirands skaidroja, ka, vienlaicīgi realizējot šos projektus, mazāk neērtību tiks sagādāts gan pasažieriem, gan lidostā strādājošiem uzņēmumiem. Iepirkumi šiem projektiem tikšot sludināti atsevišķi, taču projektu uzraudzība būs vienota. Reizē ar dzelzceļa stacijas būvi vienlaikus tiks būvētas arī sliedes no dzelzceļa stacijas līdz lidostai.
Projektēšanas darbus paredzēts veikt līdz 2019.gadam, būvniecību pabeigt - 2022.gadā.
Kā ziņots, pērn Eiropas Savienības dalībvalstis apstiprināja projektu sarakstu, kuriem piešķirams finansējums saskaņā ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu (EISI), tostarp arī "Rail Baltica" projektam. "Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai piešķirti 238 miljoni eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai.
Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.