Kioski
Foto: DELFI

Mazumtirdzniecībā aktuāla problēma ir darbinieku rotācija Rīgā, sevišķi vasaras periodā, teica preses un citu preču tirgotājs "Narvesen Baltija" valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica.

Viņa piebilda, lai arī par "Narvesen" veikalu darbinieku komandas noformēšanu un uzturēšanu ir atbildīgs nevis "Narvesen Baltija", bet gan kompānijas franšīzes ņēmēji, tas skar arī franšīzes turētāju. Darbaspēka trūkums ir aktuāla problēma visā mazumtirdzniecības nozarē Latvijā. Visvairāk darbinieku trūkst tieši Rīgā vasaras sezonā, kad veras vaļā vasaras kafejnīcas un cilvēki labprātāk izvēlas strādā tur, jo var nopelnīt papildu dzeramnaudu. "Rīgā, sevišķi vasaras periodā, darbinieku rotācija ir aktuāla problēma," atzina "Narvesen Baltija" valdes priekšsēdētāja.

Judovica piebilda, ka dažādus Rīgas rajonus ļoti dažādi ietekmē arī tūrisma plūsmas, guļamrajonus - mazāk, bet Vecrīgu - intensīvāk.

"Narvesen Baltija" valdes priekšsēdētāja pastāstīja, ka darbaspēka resursu trūkums ietekmē arī darba kvalitāti mazumtirdzniecībā, līdz ar to cilvēki biežāk kā alternatīvu stāvēšanai garajās rindā pārtikas lielveikalā izvēlas ikdienā pirmās nepieciešamības preces iegādāties mazajā piemājas veikaliņā, ko apliecina arī diezgan strauja vietējo kooperatīvu un pārtikas tirgotāju attīstība. Savukārt uz lielajiem mazumtirdzniecības tīklu veikaliem cilvēki dodas, piemēram, reizi nedēļā, jo tas prasa vairāk laika.

"Narvesen Baltija" ir lielākais preses, ātro uzkodu un servisa pakalpojumu mazumtirdzniecības franšīzes tīkls, kas Latvijā darbojas kopš 1997.gada. "Narvesen Baltija" patlaban ir 249 tirdzniecības vietas, kas darbojas visā Latvijā. "Narvesen Baltija" pieder norvēģu uzņēmumam "Reitan Convenience". "Reitan" uzņēmumu grupa ir pārstāvēta Ziemeļu valstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā "Narvesen", "Pressbyrån", "R-kioski" un "7-eleven".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!