IUB iesniegumu izskatīšanas komisija 2.jūnijā atklātā sēdē izskatīja AS ''BMGS'' iesniegumu, kurā minēts, ka ''BMGS'' skatījumā iepirkumu konkursa nolikumā būvdarbu vadītājam izvirzītās pieredzes prasības nav objektīvi pamatotas, tādējādi ir pieļauti iepirkuma procedūras pārkāpumi, kurus, pēc sūdzības iesniedzēju domām, ir nepieciešams novērst.
Satiksmes departaments konkursa nolikumā iekļāvis prasību, ka konkursa dalībnieka rīcībā jābūt galvenajam atbildīgajam būvdarbu vadītājam, kurš būtu atbildīgs par iepirkuma priekšmetā paredzēto būvdarbu vadīšanu un ar pieredzi autosatiksmes dzelzsbetona tilta, satiksmes pārvada, viadukta vai estakādes izbūves, pārbūves vai atjaunošanas būvdarbu vadīšanā kā atbildīgajam būvdarbu vadītājam pēdējo piecu gadu laikā vienā objektā. Turklāt šim objektam, ar kuru saistībā tiek prasīta būvdarbu vadītāja pieredze, ir jāatbilst šādām prasībām: "Vienā objektā (viena līguma ietvaros) ir veikta 2 (divu) Būvju ar kopējo 2 garumu 400 metru izbūve, pārbūve vai atjaunošana un vienas no šīm Būvēm viena laiduma garums ir vismaz 24 metri."
Uz AS ''BMGS'' aicinājumu precizēt Satiksmes departamenta izvirzītās prasības un tās objektīvāk pamatot departaments atbildējis, ka konkrētas prasības būvdarbu vadītājam noteiktas, jo būvdarbu līgums būšot par četru būvprojektu realizāciju un būvprojektu darbi būšot veicami arī vienlaicīgi. Departaments arī paskaidrojis, ka tam esot nepieciešams viens atbildīgais darbu vadītājs, kurš koordinētu tilta būvdarbu izpildi.
Šajā situācijā AS ''BMGS'' paskaidroja, ka uzņēmumam nav izprotams, kādēļ gadījumā, kad vienā līgumā tiks realizēti četri būvprojekti, ir izvirzīta prasība par galvenā būvdarbu vadītāja pieredzi vismaz divu būvju būvniecībā viena līguma ietvaros. Tāpat uzņēmums uzskata, ka galvenā būvdarbu vadītāja ieguldītais darbs un gūtā pieredze būs līdzvērtīga gan gadījumā, ja ir uzbūvētas divas blakus esošas būves, katra 200 metru garumā, gan arī gadījumā, ja tā ir bijusi viena būve 400 metru garumā. Līdz ar to "BMGS" ieskatā nav objektīvi izskaidrojams pasūtītāja noteiktais kritērijs, ka viena līguma ietvaros galvenajam būvdarbu vadītājam vajadzētu būt pieredzei tieši divu būvju būvniecībā viena līguma ietvaros. Tāpat AS ''BMGS'' uzskata, ka noteiktās pieredzes prasības rada nevienlīdzību starp kandidātiem un kropļo konkurenci. Uzņēmums uzskata, ka nolikums izstrādāts ar nolūku lobēt kādu konkrētu konkursa kandidātu.
Piedevām AS ''BMGS'' uzsvēris, ka vienīgais šāda veida projekts, kura dalībnieki varētu atbilst nolikuma saturam, ir realizēts iepirkuma līguma izpildes rezultātā, kas tika noslēgts starp Satiksmes departamentu un pilnsabiedrību ''LNK Industries Group'' par Salu tilta renovāciju.
IUB iesniegumu izskatīšanas komisija AS ''BMGS'' iesniegto sūdzību izskatīja un pieņēma lēmumu aizliegt Rīgas domes Satiksmes departamentam slēgt iepirkuma līgumu konkursā bez grozījumu veikšanas konkursa nolikumā, tādējādi 2016.gada 10.jūnijā iepirkumu konkursa norise tika apturēta.
Pagājušajā nedēļā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) paziņoja par kādu sāktu kriminālprocesu saistībā ar Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumu būvniecības jomā. Kā noskaidroja LETA, starp aizturētajiem bija vismaz viena Satiksmes departamenta amatpersona un četri būvkompānijas "LNK Industries" darbinieki.
"LNK Industries" valdes loceklis Davids Lipkins piektdien preses brīfingā pavēstīja, ka KNAB veiktās izmeklēšanas darbības pret "LNK Industries" darbiniekiem veiktas saistībā ar Rīgas domes iepirkumu par papildu darbiem Salu tilta rekonstrukcijā. Tas gan bija kāds cits iepirkums, kurš jau ir noslēdzies pērn septembrī.
Lipkins apstiprināja, ka KNAB aizturējis četrus "LNK Industries" darbiniekus uzņēmuma darba vietā.
Tāpat Lipkins kategoriski noliedza iespēju, ka uzņēmuma darbinieki varētu būt iesaistīti kukuļdošanā un noraidīja aizdomas kā nepamatotas. "Pret uzņēmumu notiek ļoti asa konkurences cīņa gan Lietuvas, gan Latvijas tirgū. Neizslēdzu, ka arī šīs apsūdzības ir konkurences karu izpausme un negodprātīgi biznesa paņēmieni. To izpausmes ir visdažādākās - sākot ar jau vairākkārt uzņēmuma objektiem uzsūtītajām Valsts darba inspekcijas pārbaudēm, kurās netika atklāts nekas pretlikumīgs, un beidzot ar šodienas darbībām," sacīja Lipkins.
Kā ziņots, IUB informācija liecina, ka 2015.gada septembrī "LNK Industries" uzvarēja Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumā par būvdarbiem Salu tilta kompleksā. Iepirkuma līgumcena ir 1,5 miljoni eiro. 2014.gada maijā pilnsabiedrība "LNK Industries Group" uzvarēja arī Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumā par Salu tilta renovāciju. Iepirkuma līgumcena ir 8,74 miljoni eiro.
Pēc KNAB vadītāja Jaroslava Streļčenoka teiktā, Latvijā sāktajā kriminālprocesā figurē gan ļaunprātīga dienesta stāvokļa izmantošana, gan kukuļa došana, gan kukuļa ņemšana, gan dienesta viltojums. Streļčenoks norādīja, ka personas sadarbojas un sniedz liecības. Vairāk detaļu Streļčenoks neizpauda, jo patlaban vēl notiek procesuālas darbības.