Delfi foto misc. - 43169
Foto: LETA
Sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekta pagarināšana neradot riskus Eiropas Savienības (ES) fondu apguvē, apgalvoja "Pasažieru vilciena" (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Tāpat arī nepalielināsies dīzeļvilcienu sastāvu modernizētājai, pilnsabiedrībai "DMU vilcieni", piemērojamā 2,2 miljonu eiro soda nauda par neiekļaušanos termiņos.

"Pagarinājums nekādā veidā nerada riskus deviņu miljonu eiro fondu apguvei, jo šogad no Kohēzijas fondiem neko neizmantojam, runa ir par pagājušā gada fondu apguvi. Arī 2,2 miljonu soda nauda lielāka nevar būt, jo, pirmkārt, tā nedrīkst pārsniegt 10% no darījuma summas, otrkārt, tā ir ieturēta par jau saņemtajiem sastāviem," sacīja Lubāns.

Tikmēr Satiksmes ministrijā (SM) patlaban netiek apsvērta iespēja mainīt PV vadību, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvis Aivis Freidenfelds.

"Šodien šāda iespēja netiek apsvērta. Taču valdes darbs un atbildība tiek vērtēta nepārtraukti. Patlaban tā vietā būtiskāk nodrošināt, ka PV pēc iespējas ātrākā laikā saņemtu atlikušos dīzeļvilcienus no ražotāja, pilnsabiedrības "DMU vilcieni", un tie būtu atbilstoši sertificēti un pieņemti pilnā ekspluatācijā," sacīja Freidenfelds.

Kā ziņots, sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekts 22 miljonu eiro vērtībā netiks pabeigts arī pagarinātajā termiņā - līdz 30. jūnijam, tādēļ valdība rīt plāno lemt par termiņa atkārtotu pagarināšanu līdz 20. septembrim.

Uzņēmumam "DMU vilcieni" līdz 30. jūnijam bija jānodod pasūtītie seši sastāvi. Lubāns iepriekš atzina, ka gadījumā, ja termiņš visu vagonu nodošanai netiks ievērots, var tikt zaudēti šim projektam piešķirtie ES deviņi miljoni eiro vai daļa no tiem.

Savukārt "DMU vilcieniem" par neiekļaušanos noteiktajos termiņos var nākties maksāt soda naudu līdz pat 2,2 miljoniem eiro jeb 10% no darījuma summas, norādīja Lubāns.

Līgums par 19 "DR1A" sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju, ko pasūtīja uzņēmums PV, tika noslēgts 2014. gada 31. janvārī. Sākotnēji modernizācijas procesu līgums paredzēja pabeigt projektu līdz pagājušā gada septembra beigām. Taču darbi aizkavējās, un termiņš tika pagarināts līdz šā gada 30. jūnijam.

Modernizācija paredz vilcienus aprīkot ar iekārtām, kas nodrošina piekļuvi cilvēkiem ar kustību traucējumiem, uzstādīt klimata kontroli, īpaši aprīkot vietas papildu bagāžai vai ekipējumam - speciāli aprīkotas vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī vieta, kur novietot bērnu ratiņus un velosipēdus. Tāpat izveidotas jaunas ērtākas sēdvietas, mūsdienīga informācijas sistēma vagonu salonos, kā arī paaugstināta komforta vagona salons ar papildu ērtībām. Ierīkots arī bezvadu internets visos modernizētajos vagonos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!