Ministru kabinets otrdien atbalstīja ļaut AS "Pasažieru vilciens" (PV) īstenot dīzeļvilcienu modernizācijas projektu līdz 20. septembrim, portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā (SM).
Projekta ietvaros tiks modernizēti pieci dīzeļvilcienu sastāvi ar trīs vagoniem, kā arī viens ar četriem vagoniem. Visas sešas vilcienu vagonu grupas ir nokomplektētas, un ražošanas process tām ir pabeigts.
Trīs vagonu grupas ir nodotas ekspluatācijā un jau tiek izmantotas pasažieru pārvadāšanai, savukārt ceturtajam vilciena sastāvam ir veikta vagonu verifikācija un tas tiks nodots ekspluatācijā līdz esošā projekta īstenošanas termiņa beigām – 30. jūnijam.
Piektajai un sestajai vagonu grupai ir atlicis veikt iekārtu un sistēmu iestatīšanu, izmēģinājuma braucienus un verifikāciju, kā arī atšķirīgajam vagona tipam sertifikācijas procedūru.
Saskaņā ar PV sniegto informāciju, pēc modernizēto vilcienu sastāvu nodošanas ekspluatācijā pirmajam vilcienu sastāvam tika atklāti iepriekš neparedzami defekti, kuru novēršanai, ievērojot modernizācijas iepirkuma līgumā noteikto piecu dienu termiņu, tika izmantoti agregāti un komponentes no piektā un sestā dīzeļvilcienu sastāva.
Ārvalstu piegādātāji nav spējuši operatīvi piegādāt nepieciešamās komplektējošās daļas, līdz ar tiek aizkavēta arī sertifikācija un nodošana ekspluatācijā, skaidroja SM. Līdz ar to PV ir lūdzis pagarināt projekta īstenošanas termiņu.
Izvērtējot pieejamo informāciju, secināts, ka projekts var tikt īstenots, ja projekta īstenošanas termiņš tiek pagarināts līdz šī gada 20. septembrim.
Kopējās projekta izmaksas ir 21,98 miljoni eiro.
Kā ziņots, sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekts 22 miljonu eiro vērtībā netiks pabeigts arī pagarinātajā termiņā - līdz 30. jūnijam, tādēļ valdība rīt plāno lemt par termiņa atkārtotu pagarināšanu līdz 20. septembrim.
Uzņēmumam "DMU vilcieni" līdz 30. jūnijam bija jānodod pasūtītie seši sastāvi. Lubāns iepriekš atzina, ka gadījumā, ja termiņš visu vagonu nodošanai netiks ievērots, var tikt zaudēti šim projektam piešķirtie ES deviņi miljoni eiro vai daļa no tiem.
Savukārt "DMU vilcieniem" par neiekļaušanos noteiktajos termiņos var nākties maksāt soda naudu līdz pat 2,2 miljoniem eiro jeb 10% no darījuma summas, norādīja Lubāns.
Līgums par 19 "DR1A" sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju, ko pasūtīja uzņēmums PV, tika noslēgts 2014. gada 31. janvārī. Sākotnēji modernizācijas procesu līgums paredzēja pabeigt projektu līdz pagājušā gada septembra beigām. Taču darbi aizkavējās, un termiņš tika pagarināts līdz šā gada 30. jūnijam.
Modernizācija paredz vilcienus aprīkot ar iekārtām, kas nodrošina piekļuvi cilvēkiem ar kustību traucējumiem, uzstādīt klimata kontroli, īpaši aprīkot vietas papildu bagāžai vai ekipējumam - speciāli aprīkotas vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī vieta, kur novietot bērnu ratiņus un velosipēdus. Tāpat izveidotas jaunas ērtākas sēdvietas, mūsdienīga informācijas sistēma vagonu salonos, kā arī paaugstināta komforta vagona salons ar papildu ērtībām. Ierīkots arī bezvadu internets visos modernizētajos vagonos.