Rigas piena kombinats piens
Foto: LETA
Veikalos bieži novērojams, ka tādu produktu vidū kā piens, krējums, makaroni, olas un citi ir gan pazīstamu vietējo un ārvalstu ražotāju produkcija, gan veikalu tīkla piedāvātais. Turklāt produkti ar veikala zīmolu parasti ir lētāki. Portāls "Delfi" skaidro, kā šie produkti tiek ražoti un kāpēc tie bieži vien ir lētāki.

Saskaņā ar veikalu pārstāvju teikto piektā daļa produktu, ko pircēji iegādājas Latvijas lielākajos veikalos, ir privāto preču zīmju produkti. Salīdzinot ar citām valstīm šis līmenis gan ir nedaudz zemāks – vecajās Eiropas valstīs veikala zīmolu popularitāte sasniedz 30% un pat 40%. Tie ir produkti, kuru etiķeti rotā nevis ražotāja, bet, piemēram, veikalu tīkla zīmols.

"Nielsen" 2014. gada nogalē publicēts pētījums liecina, ka augstākais privāto preču zīmolu īpatsvars ir Šveicē, kur tas sasniedz 45%. Savukārt austrumu un Centrāleiropas valstīs īpatsvars ir no 24% Polijā līdz 5% Ukrainā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!