Eiropas standarta platuma sliežu dzelzceļa līnijas "Rail Baltica II" trase Latvijā skars kopumā apmēram 800 privātīpašumu, otrdien intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" sacīja trases izpētes veicēju - pilnsabiedrības "RB Latvija" telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.
"Agrāk mēs runājām par 1000 skartajiem īpašumiem, bet pašlaik tie ir 800 skarti privātīpašumi visā trases garumā," teica Balgalis, piebilstot, ka atsavināmo īpašumu vidējais lielums ir viens hektārs.
"Nekavējoties pēc tam, kad Ministru kabinets pieņems lēmumu par trases novietojumu, mēs informēsim visus zemes īpašniekus, kurus trase skars," atzīmēja Balgalis.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka "Rail Baltica II" būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot "Rail Baltica II" pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai "Rīga", Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināli, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.
Dzelzceļa līnija plānota par elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā. Projektu plānots pabeigt 2025.gadā.