taxi taksometrs
Foto: Shutterstock

Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operatora "Yandex.Taxi" vēlme ienākt Baltijas un arī Latvijas tirgū ir loģisks solis, jo ir skaidrs, ka tirgū neizbēgami ienāks jauni konkurenti, komentējot "Yandex.Taxi" nodomus, norādīja "Taxify" vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Krūmiņš skaidro, ka "Yandex" ir spēcīgākais spēlētājs Krievijā un tā ienākšana Baltijā un NVS valstīs ir loģisks nākamais solis. Ar Krievijas pārstāvi esot pārrunāta arī iespējamā sadarbība. "Jauni spēlētāji tirgū ir tikai apsveicami, jo tas liek uzņēmumiem būt inovatīviem, atšķirīgiem un nodrošināt labāku pakalpojumu gala patērētājiem, kas ir "Taxify" stiprā puse," izteicās Krūmiņš.

Viņš gan norādīja, ka Rīgā vēl aizvien 75% taksometru pasūtījumu tiek veikti ar telefona zvana starpniecību vai "noķerot" taksometru uz ielas, līdz ar to gan "Taxify", gan citām aplikācijām vēl esot plašas izaugsmes iespējas. Krūmiņš uzskata, ka iespējamā kopbraukšanas regulējuma ieviešana noteikti palielinātu braucienu skaitu un dotu iespēju aizvien vairāk klientu atļauties pasūtījuma transporta pakalpojumus.

Kā ziņots, Krievijas interneta meklētāja, portālu un tiešsaistes pakalpojumu operators "Yandex" plāno ar pakalpojumu "Yandex.Taxi" ieiet Baltijas valstu, Kazahstānas un Gruzijas tirgos.

"Yandex" meitasuzņēmums "Yandex.Taxi" plāno līdz gada beigām sākt darbību Rīgā, Tallinā, kā arī Kazahstānā un Gruzijā, intervijā laikrakstam "Vedomosti" atklāja "Yandex.Taxi" vadītājs.

"Rīgas taksometru parka" valdes priekšsēdis Kaspars Muižnieks informēja, ka aptuveni pirms pusgada ar kompāniju e-pasta formātā sazinājās "Yandex" pārstāvis un aicināja uz sadarbību. "Aizsūtījām e-pastu, lai norunātu iespējamo tikšanās laiku, bet tā arī nesaņēmām nekādu atbildi," informē kompānijas vadītājs. Viņš vērtē, ka "Yandex Taxi" ir samērā liels operators, kas, izmantojot mobilo aplikāciju, apkalpo daudzas Krievijas pilsētas. Pārsvarā šie pakalpojumi esot saistīti ar taksometriem zemo cenu segmentā.

Kā ironizēja Muižnieks, "vismaz šie "draugi" nenāca ar paziņojumu, ka gadījumā, ja mēs izlemsim nesadarboties, tad rītdienu varēsim arī nesagaidīt. Tā darīja visi pārējie aplikāciju piedāvātāji". Šādu kompāniju pasaulē esot tūkstošiem, tiesa, gan tikai dažas esot ievērības cienīgas. Lielākā daļa no aplikāciju veidotājiem esot "prasti shēmotāji" - nopelna visi, izņemot tiešā pakalpojuma sniedzējs, sacīja uzņēmējs.

Viņš arī pauda viedokli, ka Latvijā nekāda taksometru tirgus patiesībā neesot. "Totālākais bardaks un bezatbildība politiskajā līmenī, tas ir Latvijas tirgus," izteicās Muižnieks, "dažreiz pie sevis klusībā domāju, ko vēl varētu šajā nozarē dziļāk "sačakarēt"."

Šomēnes "Yandex.Taxi" sāka darboties Erevānā un Minskā.

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju "Yandex.Taxi" lietotne ir populārākā šāda veida lietojumprogramma Maskavā, Sanktpēterburgā un Jekaterinburgā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!