Ministru prezidents Māris Kučinskis ir gandarīts par līdz šiem paveikto Eiropas standarta platuma sliežu dzelzceļa līnijas projektā "Rail Baltica II".
Komentējot valdības lēmumu otrdien apstiprināt "Rail Baltica II" trases novietojumu Latvijā, premjers žurnālistiem sacīja, ka šo lēmumu gaidīja gan Lietuva, gan Igaunija.
Viņš arī uzsvēra, ka paveikts ļoti labs darbs, sadarbībā ar pašvaldībām strādājot pie trases novietojuma. "Vairs nedzirdam lielu skepsi par šo projektu, īpaši ekonomikas jomā," pauda Kučinskis.
Tāpat viņš atzīmēja, ka notiks konsultācijas ar Eiropas Komisiju (EK) par iespējām ņemt vērā Salacgrīvas novada iebildumus par trases novietojumu.
Jau rakstīts, ka valdība sēdē otrdien atbalstīja "Rail Baltica II" trases novietojumu Latvijā, vienlaikus nolemjot vērsties EK, lai runātu par Salacgrīvas novada iebildumiem saistībā ar paredzēto sliežu maršrutu.
Salacgrīvas novada domes vadība sēdē aicināja turpināt vērtēt pašvaldības piedāvāto risinājumu par trases maršrutu novadā. Salacgrīvā iecerēts īstenot "Rail Baltica II" trases alternatīvu B2-2, savukārt pašvaldība pret to iebilst, jo šajā gadījumā trase šķērsos daudz lauksaimniecības zemes. Tā vietā Salacgrīvas novada dome aicina īstenot trases C5 variantu, kas šķērso aizsargājamās dabas teritorijas "Natura 2000" un kuru iepriekš noraidīja Satiksmes ministrijas (SM) un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārstāvji.
SM, VARAM un Salacgrīvas novada dome konsultēsies ar EK par iespēju tomēr īstenot C5 variantu, risinot jautājumu par vides prasībām. Konsultācijas ar EK paredzēts sākt septembrī.
Tāpat valdība otrdien noteica nacionālo interešu objekta statusu "Rail Baltica II" infrastruktūrai.
"Rail Baltica II" būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot "Rail Baltica II" pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai "Rīga", Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināli, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.
Dzelzceļa līnija plānota par elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir 263 kilometri. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.