Saskaņā ar kodeksu operatori telemārketinga zvanus citu operatoru klientiem varēs veikt tikai tad, ja klienti iepriekš tam piekrituši.
"Komerciāla paziņojuma saņēmēja piekrišana tās pašas sarunas laikā, kad tiek izteikts komerciāls paziņojums, nav uzskatāma par iepriekš dotu piekrišanu," teikts kodeksā.
"Tele2" Komercdirektors Raivo Rosts skaidro, ka vienotu telemārketinga standartu noteikšana telekomunikācijas nozarē ir kā Latvijas iedzīvotāju, tā tirgus interesēs.
"Kodekss nosaka visiem tirgus spēlētājiem vienādus un skaidrus telemārketinga principus, kas respektē katra uzņēmuma klientu intereses un privātumu," viņš uzsver.
Operatora "Bite" pārstāvji vērš uzmanību uz nesen veiktu aptauju, kur izteikts vairums Latvijas iedzīvotāju norādīja, ka telemārketinga zvani ir traucējoši un viņi nevēlas tos saņemt.
"Jau pirms tam jutām, ka telemārketinga nozare nav sakārtota, un ne tikai telekomunikācijās. Tādēļ šis noteikti ir labs piemērs arī citām nozarēm," uzsver "Bites" Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Oksana Stankeviča.
Labas prakses kodekss paredz, ka, lai veiktu telemārketinga zvanus citu operatoru klientiem, ir jāsaņem nepārprotama atļauja no fiziskas personas - numura lietotāja.
Klienta piekrišanai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai, kā arī brīvi izteiktai, veicot aktīvu darbību, piemēram, paziņojumu par savu piekrišanu telemārketinga zvanu saņemšanai uz konkrēti norādītu pieslēguma numuru, nosūtot caur pastu, e-pastu u.c.
Iepriekš atzīmēti lauki, piekrišanas ietveršana kopējā noteikumu tekstā vai komerciāla paziņojuma saņēmēja klusēšana vai atturēšanas no darbības un cita pasīva rīcība netiek uzskatīta par iepriekš dotu piekrišanu.
Labas prakses kodeksu "Par komerciālu paziņojumu sūtīšanas komercpraksi, izmantojot telemārketingu" parakstījuši operatori "Bite Latvija", "LMT" un "Tele2", kā arī Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (LPIAA), Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācija (LEKA) un Latvijas telekomunikāciju asociācija.