Neskatoties uz to, ka Eiropas standarta platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta "Rail Baltica" Baltijas valstu centrālās koordinācijas uzņēmuma "RB Rail" izpilddirektore Baiba Rubesa ir paziņojusi, ka Lietuva bremzē projekta īstenošanas gaitu, visi stratēģiskie jautājumi tiks atrisināti tuvākajā laikā, paziņoja Lietuvas uzņēmuma "Rail Baltica statyba" direktors un "RB Rail" padomes pārstāvis Lietuvā Daiņus Budris.
Par to otrdien vēstīja biznesa laikraksts "Verslo žinios".
"Vienošanās vairs nav tālu. Tomēr ir trīs galvenās lietas, kuras Lietuva vēlas un par kurām notiek sarunas," teica Lietuvas valsts dzelzceļa kompānijas "Lietuvos geležinkeliai" meitasuzņēmuma "Rail Baltica statyba" direktors.
"Tās ir nodokļi, darbavietas - lai Lietuvas kompānijas varētu strādāt - un trešais aspekts ir tas, ka jau uzbūvētais posms no Polijas [robežas] līdz Kauņai ir jāizmanto un tam ir jānes peļņa," viņš uzskaitīja Lietuvas pusei nozīmīgos jautājumus.
Rubesa "Verslo žinios" teica, ka risinājums tam, lai nodrošinātu, ka pievienotās vērtības nodoklis par paveiktajiem darbiem paliek tajā valstī, kur darbi tiek veikti, ir atrasts jau sen, bet Lietuva atteikusies to pieņemt.
Viņa norādīja, ka "RB Rail" šim mērķim izveidos filiāles Lietuvā un Igaunijā.
Kā ziņots, ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektu, tās var zaudēt šim projektam piešķirtos līdzekļus, brīdinājis EP Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers.
Intervijā portālam "15min.lt" viņš paudis neizpratni par Lietuvas nostāju un vēlmi darbu konkursus izsludināt atsevišķi, nevis ar Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" starpniecību.
Pēc Krāmera teiktā, vienoties par projekta īstenošanu izdosies tad, kad tam piekritīs Lietuva. "Baltijas valstīm ir jāstrādā kopā. Ir vajadzīgs galīgais lēmums, kura joprojām nav. Zinu, ka trūkst politiskā lēmuma, kas jāpieņem Lietuvas Satiksmes ministrijai," viņš sacījis.
Eiropas Komisijas (EK) pārstāve Ziemeļjūras-Baltijas koridora projekta koordinatore Katrīna Trautmane jau jūnijā aicināja Baltijas valstis vienoties par "RB Rail" pārvaldību. Vēl pirms tam viņa jau brīdināja, ka valstis var palikt bez atbalsta līdzekļiem, ja nespēs atrast kopīgu valodu.