Viņa stāstīja, ka Krievijas uzņēmēji bieži norāda, ka Latvija atbalsta uzņēmumus, kuri kaut ko grib darīt. Tādēļ Latvijas tēls uzņēmējdarbības vidē ir labs.
Vienlaikus Strupkāja skaidroja, ka interese ir ne tikai par tirdzniecības pārstāvniecību veidošanu, bet arī par ražošanas daļēju pārcelšanu. "Tas Krievijas uzņēmējiem, kuri strādā ar eksportu, ļauj izvairīties arī no valūtas riskiem, vienkāršāk ir nokārtot Eiropas Savienības (ES) sertifikāciju, risināt muitas jautājumus," sacīja Strupkāja.
Viņa teica, ka patlaban sarunu procesā ir vairāki jauni investīciju projekti, kas gan neesot ļoti lieli un miljonos mērāmi, taču interese ir nepārtraukta. "Cilvēki interesējas gan par speciālajām ekonomiskajām zonām, gan izmaksām, gan ES fondu finansējumu. Turklāt ir sajūta, ka ļoti daudzi uzņēmumi šo informāciju vāc mērķtiecīgi. Pat ja viņi neplāno investīcijas tuvākajā laikā, tad Latvija ir vieta, kuru viņi nopietni analizē kā iespēju sava biznesa paplašināšanai," skaidroja Strupkāja.
Pēc viņas paustā, investīciju ziņā Latvijas, Igaunijas un Lietuvas nosacījumi ir ļoti līdzīgi. Latvijas priekšrocība, iespējams, ir iedzīvotāju spēja daudz brīvāk un plašāk saziņā lietot krievu valodu, turklāt Latvijā ir diezgan daudz pozitīvu piemēru - Krievijas investoru, kuri Latvijā veiksmīgi strādā.
Savukārt, runājot par Latvijas uzņēmumu investīcijām Krievijā, Strupkāja norādīja, ka ir daļa uzņēmēju, kas izvēlējušies nogaidīt – turklāt ne tikai ar uzņēmuma veidošanu, bet pat ar tirdzniecību un partneru meklēšanu. "Riski saglabājas. Neviens jau iepriekš nespēja iedomāties, ka vienas nakts laikā var aizvērties tirgus vai tik dramatiski var kristies rubļa kurss. Tagad tomēr visiem ir skaidrs, ka riski jāsadala - nevar visas olas salikt vienā groziņā un visu tirdzniecību balstīt tikai uz vienu Krievijas tirgu," teica Strupkāja.
Vienlaikus viņa atzīmēja, ka Latvijas uzņēmēji joprojām aktīvi strādā Krievijā. "Krievija ir nozīmīgs tirdzniecības partneris gan eksportā, gan importā. Šī ekonomiskā saikne ir cieša un uzņēmumu, kuri savstarpēji sadarbojas, ir gana daudz. Ja sadarbības modelis ir veiksmīgs un gadiem abas puses ir apmierinājis, tad cilvēki ir ieinteresēti atrast risinājumus un turpināt strādāt," sacīja Strupkāja.
LIAA darbības mērķis ir sekmēt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un eksportspēju starptautiskajos tirgos, veicināt ārvalstu investīciju apmēra pieaugumu, īstenot tūrisma attīstības valsts politiku un valsts politiku inovācijas jomā.