Asociācijas prezidents Ivo Ošenieks pauda izbrīnu par to, ka, neskatoties uz kritiku, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija Autopārvadājumu likuma grozījumus, ar kuriem Latvijā vēlas ieviest kopbraukšanas pakalpojumus, virza apstiprināšanai pirmajā lasījumā.
"Neraugoties uz to, ka iesniegtais likumprojekts ir brāķis, tajā skaitā ar juridiskām pretrunām, komisija nolēma to virzīt pirmajam lasījumam. Pēc likumprojekta autoru kaismīgajām runām par gaišo un saulaino tāli un to, kā tiks glābta situācija valsts ekonomikā, autori tā arī nesadzirdēja vai arī nevēlējās sadzirdēt Satiksmes ministrijas konstruktīvo argumentāciju priekšlikumiem un iebildumiem par attiecīgo likumprojektu," klāstīja Ošenieks.
Pēc viņa teiktā, nesaprotama ir likumprojekta autoru steiga Latvijā ieviest kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmumam "Uber" labvēlīgu regulējumu, lai arī ne Eiropas Savienības regulas, ne direktīvas neko tādu par pienākumu neuzliek. "Latvijā steigā pasažieru pārvadājumos vēlas ieviest komercdarbības veidu, kas būtībā ir alternatīva taksometru pārvadājumiem, bet regulēta tiks minimāli. Kāpēc ar tādu steigu projekta autori līdz šim nav pūlējušies sakārtot esošo taksometru nozari? Tā vietā publiskajā telpā nebeidz atgādināt par šīs nozares nesakārtotību," sacīja asociācijas prezidents.
LPPA ieskatā vispirms ir jāizdiskutē jautājumi, kas skar kopbraukšanas jēdzienu, un tikai tad var sagatavot kvalitatīvu likumprojektu, kuru virzīt un pieņemt Saeimā.
"Citādi ar likumprojektu šobrīd izskatās tā, ka reisā sūtam salūzušu autobusu, mierinot pasažierus, ka ceļā gan jau salabosim un galamērķī jūs nokļūsiet, tā vietā, lai reisā uzreiz sūtītu kvalitatīvu autobusu," piebilda Ošenieks.
Jau vēstīts, ka Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē vakar, 28.septembrī, deputāti pēc vairāk nekā stundu ilgām diskusijām par Autopārvadājumu likuma grozījumiem nolēma likumprojektu virzīt apstiprināšanai pirmajā lasījumā.
Vienlaikus likumprojektu plānots būtiski pilnveidot. Tāpat nekavējoties tiks izveidota darba grupa deputāta Edvarda Smiltēna (V) vadībā, kurā darbosies deputāti, pārstāvji no Autotransporta direkcijas, Satiksmes ministrijas, taksometru nozares, Valsts ieņēmumu dienesta un citām iesaistījām pusēm, lai, likumprojektu skatot otrajā lasījumā, to varētu pilnveidot.
Piedāvāto regulējumu jau kritizējusi LPPA, kā arī taksometru kompānijas, paužot, ka tādējādi nozarei tiek piedāvāts ērtāks modelis nodokļu nemaksāšanai. Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzsvēris, ka izmaiņas regulējumā būtu jāvirza noteiktajā kārtībā - diskusijās ar ministrijām un nevalstisko sektoru, nevis atsevišķiem deputātiem likumprojektu uzreiz iesniedzot Saeimā.