Pagarinātais tramvajs - 13
Foto: LETA

Pirmdien Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (CFLA) paredzēts iesniegt visus nepieciešamos dokumentus Kohēzijas fonda (KF) finansējuma piesaistei Skanstes tramvaja līnijas izbūves projektam, kas līdz šim sabiedrībā raisījis diskusijas ne vien par lietderību, bet arī saistībā ar sliežu ceļa iespējamo novietojumu.

Iepriekš izskanējušās bažas par to, ka Skanstes tramvaja līnijas vietā lietderīgāk par šo naudu būtu izbūvēt citu tramvaju līniju pagarinājumus, piemēram, uz Berģiem, Dreiliņiem vai Rumbulu, portālam "Delfi" gan noraidīja uzņēmuma ''Rīgas Satiksme'' (RS) preses sekretārs Viktors Zaķis.

Viņš skaidroja, ka šī tramvaja līnija pilsētas transportu tīklam būs liels ieguvums, jo tādējādi tiks izbūvēts lokveida maršruts, kas nākotnē ļaus izveidot jaunus transporta savienojumus. Šī projekta ekonomiskais pamatojums bija arī viens no jautājumiem, kas otrdien tika tirzāts Rīgas domes (RD) ārkārtas sēdē, kurā deputāti lēma atbalstīt Skanstes tramvaja līnijas projektu.

Zaķis portālam "Delfi" arī uzsvēra, ka tikai šis projekts atbilst finansējuma piešķiršanas kritērijiem, tostarp tam, ka jaunajam tramvaja sliežu ceļam jāved uz teritoriju, kas šobrīd uzskatāma par degradētu, bet tai piemīt attīstības potenciāls.

Paredzēts, ka KF līdzfinansējums nepārsniegs 85% no projekta attiecināmajām izmaksām, liecina Satiksmes ministrijas (SM) informācija. Tā kā projekta kopējās izmaksas lēšamas 96 miljonu eiro apmērā, no KF cerēts piesaistīt līdz 70 miljoniem eiro.

Projekta īstenošanas maksimālais termiņš ir 2023. gada 1. augusts.

Kā vēstīts, 11. februārī Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) izsludināts Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts, kas paredz veicināt videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru pieaugumu tajā – projekts nosaka arī pasākumam plānoto kopējo KF finansējuma apjomu 96 miljonu eiro apmērā.

Jau ziņots, ka iepriekš vairākas sabiedriskās organizācijas paudušas bažas par Skanstes tramvaja līnijas novietojumu, proti, ka tā varētu skart Lielo kapu teritoriju. Tiesa gan, RD Satiksmes departamentā (RDSD) mierināja, ka jauno tramvaja līniju plānots izbūvēt jau esošās ielas trasējumā.

"Es nevienā brīdī [..] neesmu dzirdējusi, ka kāds kaut ko gribētu darīt kapu teritorijā," publiskajā diskusijā septembrī pauda RDSD starpinstitūciju projekta nodaļas vadītāja Rudīte Reveliņa, uzsverot, ka vēl nav izstrādāts tehniskais projekts, tādēļ precīzs jaunās tramvaja līnijas novietojums vēl nav zināms. Tāpat viņa uzsvēra, ka Senču iela, kas savulaik tika izbūvēta kapu teritorijā, vairs nav uzskatāma par kapu teritoriju.

Kā vēstīts, Rīgā iecerēts izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6. tramvaja maršrutu un 5., 9. tramvaja maršrutu. Plānots, ka līnija tiktu izbūvēta maršrutā Pērnavas iela-Senču iela-Zirņu iela-Skanstes iela-Sporta iela. Jaunā posma garums lēšams 3,6 kilometru garumā. Projekta ietvaros paredzēt iegādāties 12 zemās grīdas tramvajus.

Paredzēts, ka jaunā maršruta izveide palielinās videi draudzīgā sabiedriskajā transportā pārvadāto pasažieru skaitu par vairāk nekā 1,2 miljoniem cilvēku gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!