Augulis pagājušajā piektdienā veiktās izmaiņas "RB Rail" padomē skaidroja ar faktu, ka Lietuva atsauca vienu no saviem padomes locekļiem, tāpēc, ievērojot Komerclikumu un "RB Rail" dibināšanas līgumu, atkāpās visa padome un tā bija jāieceļ no jauna.
"Te nav nekādu runu par viena padomes locekļa maiņu. Patlaban ir noslēgti visi nepieciešamie līgumi, lai "Rail Baltica" projekts varētu veiksmīgi turpināties. Līdz ar to bija nepieciešami speciālisti, kas būtu tehniski vairāk zinoši dzelzceļa jomā, lai mēs nekavētu projekta ieviešanas termiņus," uzsvēra ministrs.
Augulis arī nepiekrita Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta Latvijas pārstāvniecības vadītāja Andra Grafa paustajām bažām, ka akcionāru veiktās izmaiņas "RB Rail" padomē neatbilst OECD labas pārvaldības standartiem, jo Latvijas valsts kā uzņēmuma īpašniece nav definējusi un publiskojusi konkrētas prasības padomes locekļu kandidātu pieredzei un kompetencēm.
"Ja kāds meklē sazvērestības teorijas par OECD principu neievērošanu, tad padomes locekļi tika izvirzīti un apstiprināti, ņemot vērā OECD rekomendācijas. Tie eksperti, kas norāda uz OECD prasību neievērošanu, nevienu uzņēmumu nav vadījuši un nesaprot, ko runā," uzsvēra satiksmes ministrs.
Arī Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) pēc valdības sēdes žurnālistiem norādīja, ka sarunā ar Auguli satiksmes ministrs noraidījis bažas par OECD rekomendāciju neievērošanu "RB Rail" padomes locekļu izraudzīšanā un premjers guvis pārliecību, ka nekāda kursa izmaiņu attiecībā uz "Rail Baltica" projekta īstenošanu nebūs.
"Es pieturos pie šiem vārdiem un sekošu līdzi tam, kas notiek ar "Rail Baltica", neatkarīgi no tā, kas strādā "RB Rail" padomē," uzsvēra premjers.
Aicināts pamatot Rudzītes virzīšanu "RB Rail" padomē, Augulis stāstīja, ka Rudzīte ir "Latvijas Dzelzceļa" speciāliste, kuras zināšanas nepieciešamas, lai virzītu tālāk projektu "Rail Baltica". Viņš skaidroja, ka iekšējs konkurss uz "RB Rail" padomes locekļa amatu nebija nepieciešams. "Rudzīte ir pilnībā neatkarīga savā rīcībā, jo katrs padomes loceklis apņemas būt neitrāls savā darbā," piebilda ministrs.
Savukārt "RB Rail" padomi pametušais Briškens turpmāk aktīvāk pievērsīsies darbam "airBaltic" padomē. "Briškens kā "airBaltic" padomes loceklis turpmāk vairāk pievērsīsies aviācijas jomai. Viņam būs jāveic visi esošie padomes locekļa pienākumi, kā arī papildus jāpievēršas "airBaltic" stratēģiskā investora piesaistes procesam," informēja Augulis.
Vēstīts, ka pagājušajā nedēļā "RB Rail" padomē iecelta "Latvijas Dzelzceļa" Juridiskā departamenta direktores vietniece administratīvajos jautājumos Vineta Rudzīte un "Rail Baltica statyba" valdes loceklis Daniels Dolgihs.
Satiksmes ministrijā (SM) skaidroja, ka, Latvijai gatavojoties nākamā gada "RB Rail" padomes vadīšanai, kā arī padomes kapacitātes stiprināšanai profesionālai valsts interešu pārstāvībai, Latvijas akcionārs rosināja padomes sastāvā ievēlēt Rudzīti.
Pēc SM paustā, izmaiņas "RB Rail" notika tāpēc, ka Lietuvas akcionārs nolēma atsaukt vienu no tā pārstāvjiem "RB Rail" padomē. Atbilstoši akcionāru līgumam šādā gadījumā ir jāatsauc viss padomes sastāvs un jāieceļ jauns. Padome sastāv no sešiem locekļiem – katrs akcionārs izvirza divus no tiem. Padomes locekļi tiek iecelti uz trim gadiem.
Attiecīgās izmaiņas jau kritizējis Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūts, uzsverot, ka tās neatbilst labas pārvaldības standartiem un grauj Latvijas tēlu. Saeimas Eiropas lietu komisijas priekšsēdētāja Lolita Čigāne (V) nosūtījusi vēstuli satiksmes ministram Uldim Augulim (ZZS), prasot skaidrojumu par izmaiņām "RB Rail" padomē.
"RB Rail" ir 2014. gada oktobrī dibināts triju Baltijas valstu kopuzņēmums. "RB Rail" vienlīdzīgi akcionāri ir SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" no Latvijas, "Rail Baltica Statyba" no Lietuvas un "Rail Baltic Estonia" no Igaunijas.