Patērētāju pārliecības indekss Vācijā šā gada novembrim negaidīti samazinājies līdz 9,7 punktiem, salīdzinot ar desmit punktiem oktobrī, liecina Vācijas ekonomiskās izpētes institūta "GfK" jaunākie dati.
Tādējādi indekss zem desmit punktu robežas nokrities pirmo reizi kopš jūnija.
Analītiķi bija prognozējuši, ka indekss saglabāsies nemainīgs.
Jaunākie dati liecina, ka pirmo reizi pēdējo četru mēnešu laikā uzlabojušās patērētāju prognozes valsts ekonomiskajai situācijai, taču samazinājies mājsaimniecību optimisms attiecībā uz ienākumu prognozēm un vēlmi tērēt naudu.
"GfK" indekss tiek veidots nākamajam mēnesim, tagadējā mēneša sākumā aptaujājot aptuveni 2000 mājsaimniecību.
Indekss novērtē patērētāju optimismu attiecībā uz viņu ienākumiem un vispārējo ekonomikas stāvokli tuvāko mēnešu periodam, kā arī cilvēku gatavību tērēt naudu.