Projekta "Rail Baltica" īstenotāja "RB Rail" iepirkums par uzņēmuma desmitgades biznesa plāna izstrādi noslēdzies bez rezultāta, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma pārstāve Ilze Rassa.
"Ņemot vērā, ka neviens no iesniegtajiem pieteikumiem nekvalificējās iepirkuma kritērijiem, "RB Rail" valde lēma šo iepirkumu procedūru pārtraukt bez rezultātiem. "RB Rail" padome ir lēmusi izsludināt jaunu desmitgades biznesa plāna iepirkumu, precizējot pretendentu kvalifikācijas prasības," sacīja Rassa.
Viņa norādīja, ka jauno iepirkumu paredzēts izsludināt līdz gada beigām.
Ziņots, ka uzņēmuma biznesa plāna mērķis ir definēt "RB Rail" darbības ietvaru, kurā jābūt tirgus pārskatam, uzņēmuma stratēģijai, biznesa modelim, finanšu plānam, mārketinga plānam, galvenajiem darbības rādītājiem, risku analīzei.
Plānā jāiekļauj arī uzņēmuma ienākumu, izdevumu, finanšu plūsmu aprēķini, ņemot vērā Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansējuma plūsmu no 2016. līdz 2031. gadam, turklāt biznesa plānam jāatbilst uzņēmuma pamatnostādnēm. Iepirkumu līdzfinansē CEF.
"RB Rail" ir 2014. gada oktobrī dibināts triju Baltijas valstu kopuzņēmums, kas ir centrālais "Rail Baltica" īstenotājs. "RB Rail" vienlīdzīgi akcionāri ir SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" no Latvijas, "Rail Baltica Statyba" no Lietuvas un "Rail Baltic Estonia" no Igaunijas.
"Rail Baltica" būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu–dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas–Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas–Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot "Rail Baltica" pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai "Rīga", Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināli, apkopes punkts, depo) būvniecību.
Dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.