Vilciens tika noorganizēts nozarei netipiski īsā laika periodā – nedaudz vairāk kā trīs mēnešos kopš sākotnējās vienošanās parakstīšanas starp Latvijas un Ķīnas dzelzceļa uzņēmumiem par konteinervilcienu satiksmes attīstīšanu, atgādina SM.
"Šis ir lielisks piemērs tam, ka attālums transporta nozarē ir patīkams izaicinājums nevis šķērslis. Tomēr, kā jau teicu, šajā projektā ir ieguldīts milzīgs darbs, par ko lielu paldies jāsaka visiem projektā iesaistītajiem. Ar lielu prieku sveicu Ķīnas vilcienu Latvijā un ceru, ka tuvākajā nākotnē šāda vilciena ierašanās Rīgā būs nevis svētki, bet ikdiena," sacīja Satiksmes ministrs Uldis Augulis.
"Sadarbībā ar pieredzējušiem un uzticamiem partneriem – Ķīnas dzelzceļu, kravas īpašnieka loģistikas parteri "Interrail AG" un uzņēmumu "TransContainer", kā arī ar Jivu pašvaldību, - mums ir izdevies tuvināt Ķīnu Eiropai caur Latviju. Šis vilciens ir kopīgi paveikta liela darba rezultāts, turklāt sasniegts nozares specifikai neraksturīgi īsā laikā – nedaudz vairāk nekā trīs mēnešos," pauda VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.
Tāpat viņš atgādina, ka jūlija vidū "Latvijas dzelzceļš" parakstīja nodomu protokolu ar Ķīnas dzelzceļu par sadarbību vilciena "China Railway Express" attīstīšanā no Ķīnas uz Eiropu. "Jau šodien pirmais konteinervilciens ir šeit, un mēs jau turpinām darbu pie jaunu maršrutu un piedāvājumu izstrādes," sacīja Bērziņš.
Vēstīts, ka testa konteinervilciena maršruts sākās Ķīnā, no Šanhajas netālu esošajā strauji augošajā rūpniecības centrā Jivu, šķērsojot Ķīnas-Krievijas robežu pie Zabaikaļskas pilsētas un caur Krieviju nonākot Rīgā. Kopumā vilciena nobrauktais attālums pārsniedz 11 000 kilometrus un atsevišķos posmos ceļā caur Krieviju vilciens veica pat ap 1200 kilometrus diennaktī. Vilciens ved tekstilizstrādājumus, santehniku un sadzīves preces.
"Pārstāvot pilsētu, kas ļoti strauji attīstās un kuras uzņēmumiem ir izšķiroši svarīgi nodrošināt ērtu loģistikas ķēdi, savas produkcijas nogādāšanai jebkurā pasaules malā, varu apgalvot, ka ar šo izmēģinājuma vilcienu Latvija ir sevi iezīmējusi mūsu Eirāzijas loģistikas kartē. Vēl vairāk – Jivupilsētas komerciālā platforma "Yiwu Timex Industrial Investment Co." Rīgu jau ir iekļāvusi kā vienu no globālās preču kustības maršrutiem savā kartē, un tieši dzelzceļa pārvadājumus uzskata par perspektīvāko kravu pārvadāšanas veidu uz Eiropu," apgalvoja Jivu pašvaldības vicemērs Ksijongs Tao.
Pēc testa vilciena sagaidīšanas, "Latvijas dzelzceļš" un Ķīnas tirdzniecības palātas slēgtā akciju sabiedrība "China Merchants China-Belarus Commercial and Logistics Cooperation" parakstīja saprašanās memorandu par sadarbību jūras un dzelzceļa transporta attīstībā, īpaši Ķīnas-Baltkrievijas projekta "Lielais Akmens" ietvaros, ar mērķi pilnveidot dzelzceļa satiksmes efektivitāti starp Ķīnu un Skandināvijas valstīm.
Savukārt SIA "LDz Loģistika" ar AS "TransContainer" parakstīja stratēģiskās sadarbības memorandu, kas paredz sadarbību tranzītkravu apkalpošanas ātruma un kvalitātes uzlabošanā, kā arī sadarbību mārketinga jomā un kravu piesaistē, tādējādi sekmējot Ķīnas kravu piesaisti Latvijas tranzītkoridoram.
SM atgādina, ka šajā maršrutā paredzēts attīstīt regulāru ikmēneša vilcienu satiksmi. Ņemot vērā lielo klientu interesi par šo maršrutu, jau tuvākajā laikā paredzēts organizēt divu nākamo pilnu vilcienu sastāvu nosūtīšanu maršrutā Jivu-Rīga.