Lai starp Ķīnu un Latviju notiktu kravu kustība, svarīga sliežu noslodze abos virzienos, bet nozares uzņēmumi ir visai skeptiski par to, ka dzelzceļa satiksme no Ķīnas varēs pārspēt jūras transportu un kompensēt Krievijas kravu zudumu, šovakar ziņo LTV raidījums "de facto".
Kā zināms, aizvadītajā nedēļā Rīgā ieradās konteineru vilciena sastāvs no Ķīnas, kas ceļā no Jivas līdz Rīgai pavadīja divas nedēļas. Regulāri vilciens kursē starp Jivu un Madridi, kas ir garākais vilciena maršruts pasaulē. Testa variantā vilciens iegriezās Rīgā.
40 konteineros tiek vesti apģērbi, aksesuāri un santehnika. Konteinerus neatvērs Latvijā un tos nedzīs uz ostu - pēc uzkavēšanās Rīgā vilciens turpinās ceļu uz Baltkrieviju, apliecina "Latvijas dzelzceļš" prezidents Edvīns Bērziņš. Viņš noliedz, ka reiss kompānijai būtu radījis zaudējumus: "Mēs neesam maksājuši par šo vilcienu neko, mēs pat nedaudz esam nopelnījuši. Kāpēc nedaudz? Tāpēc, ka pilotvilciena galvenais mērķis ir saprast tehnoloģiju, kādā veidā vilciens var paveikt šo ceļu."