Parfimērijas un kosmētikas ražotāja "Dzintars" ražotne - 5
Foto: LETA

Parfimērijas un kosmētikas ražotāja AS "Dzintars" patlaban turpina izstrādāt tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) pasākumu plānu, vienlaikus attīstot produkcijas eksportu uz Ķīnu, sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Iļja Gerčikovs.

Lūgts komentēt Ķīnas tirgus apgūšanu, Gerčikovs atgādināja, ka septembrī uz Ķīnu nosūtīta krava ar ādas kopšanas līdzekļiem, bet 2017.gada pirmajā ceturksnī plānots nosūtīt arī "Dzintara" ražotu kosmētikas līdzekli, kas paredzēts specifiski Ķīnas klimatā dzīvojošiem cilvēkiem. "Tā būs antismoga kosmētikas līnija," viņš atklāja.

Ieguldīto investīciju apjomu "Dzintara" valdes priekšsēdētājs neatklāja, bet pastāstīja, ka uz antismoga produktu līnijas izplatīšanu Ķīnā uzņēmums liek lielas cerības. "Esam šo produktu Ķīnā jau pārbaudījuši. Paredzam tam labus panākumus, jo pagaidām viss liecina, ka tas varētu būt ļoti pieprasīts Ķīnas iedzīvotāju vidū. Tā kā tas nebūs "premium" segmenta produkts, tas noteikti kļūs par ikdienā lietojamu produktu."

Tikmēr kompānijas "Dzintars" finanšu direktore Dagnija Maike norādīja, ka uzņēmums turpina izstrādāt TAP pasākumu plānu. Komentējot šā brīža situāciju ar uzņēmuma finansēm, Maike teica, ka ar finansēm viss būšot kārtībā. "Mums šobrīd ir iedota atelpa. Tāpēc cenšamies ievērot visas mums sniegtās norādes, kas galvenokārt attiecas uz finanšu plūsmas izvērtējumu un optimizēšanu, lai plūsma atbilst izmaksām."

To, ka uzņēmums noteikti atlabs, nešauboties uzsvēra arī Gerčikovs, apgalvojot, ka viņam neesot nekādu šaubu par uzņēmuma atlabšanu.

Gerčikovs arī skaidroja, ka mūsdienās, kad "visi uzņēmēji domā vien par naudu un PR" jeb sabiedriskajām attiecībām, tādam uzņēmumam kā "Dzintars" ir labākas izredzes ilgtermiņā.

"Visi tie mūsdienu modernie ražotāji domā vienīgi par peļņu un PR. Arī viņu produkti jau kļuvuši tik vienādi, ka, ieejot kosmētikas preču veikalā, vairs nevar atšķirt zīmolus. Turklāt viņiem vairs nav svarīga produktu kvalitāte, jo galvenais ir zīmola mārketings, nevis produkts. Taču ar šādu biznesa modeli nevar izdzīvot ilgi. Viņi bankrotēs, jo ar melīgu PR ilgi nevar izdzīvot. Tieši tāpēc šis ir labākais laiks "Dzintaram", jo mēs savus principus saglabāsim," klāstīja Gerčikovs, piebilstot, ka uzņēmuma galvenais uzsvars vienmēr būs kvalitāte par pieejamu cenu.

Šī gada beigās vai nākamā gada sākumā uzņēmums plāno laist klajā jaunu produktu līniju, tādējādi apliecinot, ka "Dzintars" turpina ražošanu un attīstību.

Jau ziņots, ka Rīgas pilsētas Zemgales priekšpilsētas tiesa 17.oktobrī ierosināja "Dzintara" TAP lietu.

Uzņēmuma pārstāvji skaidroja, ka divas krīzes, no kurām viena bija 2008.gadā, bet otra 2014.gadā, veicinājušas "Dzintara" tradicionālo tirgu samazināšanos, pārdošanas apmēru kritumu un apgrozāmo līdzekļu trūkumu. Tādējādi uzņēmumam uzkrājušies parādi.

Tāpat ziņots, ka "Dzintars" pagājušajā gadā strādāja ar 5,911 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās par 76% - līdz 2,633 miljoniem eiro. "Dzintars" ir parfimērijas un biokosmētikas izstrādātājs un ražotājs. "Dzintara" sortimentā ir vairāk nekā 1000 veidu kosmētikas, parfimērijas produktu, kā arī dekoratīvās kosmētikas izstrādājumu. Kompānija ir reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,817 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!