Bērnus nedrīkstēs iekļaut enerģijas dzērienu, augu smēķēšanas produktu un elektronisko cigarešu reklāmās, paredz Saeimas galīgajā lasījumā atbalstītie grozījumi Reklāmas likumā.
Kā portālu "Delfi" informēja Saeimas Preses dienestā, grozījumi noteic, ka arī augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to uzpildes tvertņu, kā arī enerģijas dzērienu reklāmās ir aizliegts izmantot bērnus, kā arī šādas reklāmas viņiem adresēt.
Tabakas izstrādājumu, elektronisko cigarešu un uzpildes flakonu reklāmas no šī gada maija vidus var būt tikai komersantiem paredzētajos izdevumos.
Likumprojekta autori iepriekš norādījuši, ka elektronisko cigarešu lietošana strauji izplatās arī bērnu un jauniešu vidū.
Saskaņā ar Pasaules Veselības organizācijas pētījumu Latvijā 2014. gadā kopumā 27% skolēnu vecumā no 13 līdz 15 gadiem ir mēģinājuši smēķēt elektronisko cigareti. Pētījumi liecina, ka komerciālie paziņojumi ietekmē bērnu un jauniešu uzvedību dažādos aspektos, tostarp rūpēs par veselību.
Līdz šim likumi noteica, ka bērnus aizliegts izmantot alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu reklāmās. Tāpat šādas reklāmas ir aizliegts bērniem adresēt.