"Mēs šogad diezgan labi nostiprinājām savas pozīcijas Japānā, uz kurieni esam aizsūtījuši vairākus sūtījumus un bijām aizbraukuši paši, lai klātienē tiktos ar klientiem. Tāpat mēs esam diezgan labi iegājuši Baltijā, proti, Lietuvā un Igaunijā. Aktīvi strādājam gan vienā, gan otrā kaimiņvalstī. Lietuvā mēs pašlaik sadarbojamies ar [mazumtirgotāju] "Maxima", Igaunijā ar "Maxima" un "Selver", kas ir divas lielākās mazumtirdzniecības ķēdes," sacīja Grūtups, piebilstot, ka uzņēmumam ir pārrunas arī par produkcijas tirdzniecību "Rimi" veikalos Lietuvā un Igaunijā. Tāpat kompānija šogad ir aizsūtījusi samērā lielu sūtījumu uz ASV un gaida atsauksmes.
Tāpat "Rāmkalni Nordeco" šogad ir aizsūtījuši vairākas produkcijas testa partijas uz Ķīnu, kur nākotnē plānots attīstīt eksportu. "Ķīnā mums arī ir zināms progress, bet neiet tik ātri, kā gribētos. No savas puses mēs esam visus mājasdarbus izdarījuši un aktīvi tur darbojamies, bet ķīniešu partneri diezgan ilgi domā un apsver," teica Grūtups, piebilstot, ka šīs valsts iedzīvotājiem uzņēmuma ražotā produkcija garšo, taču Ķīnas tirgū ieiet ir grūti, ko apliecina arī tas, ka šajā tirgū nebūt nav daudz pasaules zīmolu.
Pēc viņa teiktā, starp uzņēmuma nākamā gada prioritātēm ir arī Skandināvijas valstis. "Mums ir vairāki partneri gan Somijā, gan Zviedrijā, un mēs esam tikko pabeiguši iepakojuma izstrādi Skandināvijas tirgum, nesen bijām izstādē Malmē, kur mums diezgan labi gāja," sacīja Grūtups.
Tāpat uzņēmums mēģinās iekļūt arī Krievijas tirgū, kā arī Baltkrievijā. "Paskatīsimies, kā ies šajos tirgos. Pašlaik šo valstu ekonomika varbūt nav pati spēcīgākā, bet viņi ir mūsu kaimiņi, mūsu mentalitātei tuvi, tā ka pie šiem tirgiem mēs arī piestrādāsim," teica "Rāmkalnu Nordeco" īpašnieks, piebilstot, ka uzņēmums risina sarunas arī par eksportu uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem. Paralēli tāpat kā līdz šim iecerēts apmeklēt starptautiskas izstādes dažādās pasaules valstīs un meklēt jaunus sadarbības partnerus.
Grūtups pastāstīja, ka "Rāmkalni Nordeco" ārvalstu tirgos realizē analogu produkciju pašmāju tirgū pieejamajai, taču citā, atbilstoši konkrētā tirgus prasībām piemērotā iepakojumā. Kompānija ārvalstu tirgos saredz perspektīvas, pateicoties Latvijas unikālajām dabas veltēm, ko novērtē citu valstu iedzīvotāji. "Mūsu stiprā puse un galvenā priekšrocība ir Latvijai raksturīgās un pasaulei interesantās ziemeļu ogu garšas. Tas ir tas, kas mums palīdz iekarot šos tirgus," sacīja Grūtups.
Vēstīts, ka "Rāmkalni Nordeco" pērn strādāja ar 686 387 eiro apgrozījumu, kas ir par 83% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 39,7% un bija 18 744 eiro.
"Rāmkalni Nordeco" ir reģistrēts 2003.gadā, un tā pamatkapitāls ir 40 950 eiro. Kompānijas īpašnieks ar 80% daļu ir Viktors Grūtups, bet 20% pieder Lienei Ozoliņai.