Foto: DELFI

Saeima trešdien, 23. novembrī, galīgajā lasījumā atbalstīja likuma grozījumus, kas paredz samazināt iespēju Latvijas teritorijā noliet, uzglabāt un tirgot degvielu, par kuru nav samaksāti nodokļi.

Muitas likuma grozījumi paredz kārtību, kādā robežšķērsošanas vietā muitas amatpersona vai Valsts robežsardzes amatpersona kontrolē degvielas, kas nodrošina komerciāla mehāniskā transportlīdzekļa darbību, apjomu.

Ja muitas amatpersonai komerciāla transportlīdzekļa vizuālās apskates laikā uz robežas radīsies šaubas par paziņojumā uzrādīto degvielas daudzumu degvielas tvertnē, muitnieks novirzīs transportlīdzekli uz padziļināto muitas kontroli.

Ja kontroles laikā tiks konstatēta degvielas nesakritība ar paziņojumā uzrādīto degvielas daudzumu vairāk nekā 8-10% apmērā no degvielas tvertnes, tad par konstatēto nesakritību tiks noformēts administratīvā pārkāpuma protokols.

Komerciālu transportlīdzekļu degvielas kontrole, izbraucot no Latvijas uz Krieviju vai Baltkrieviju, notiks, pamatojoties uz riska informācijas un izlases kārtībā veiktām muitas kontrolēm.

Muitas kontroles laikā tiks fiksēts izbraucošā komerciālā auto odometra stāvoklis un degvielas daudzums degvielas tvertnē. Tas tiks salīdzināts ar odometra stāvokli un degvielas daudzumu bākā, komerciālajam transportlīdzeklim atkal iebraucot Latvijā.

Pēc datu iegūšanas tiks veikts aprēķins, cik kilometri nobraukti un kādam degvielas daudzumam būtu jābūt bākā, pieņemot, ka vidēji uz 100 kilometriem komerciālais transportlīdzeklis patērē 40 litrus degvielas.

Samazinot iespējas Latvijas teritorijā noliet, uzglabāt un tirgot ar atvieglojumiem ievesto degvielu palielināsies legālais degvielas patēriņš, paredz Finanšu ministrija. Aprēķinā pieņemts, ka legālais dīzeļdegvielas patēriņš pieaugs par 0,1%, kas radīs fiskālo ietekmi 2017., 2018. un 2019. gadā 0,4 miljonu eiro apmērā ik gadu.

Par likumprojektu vēl būs jālemj Saeimai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!