Graudu pārstrādes uzņēmums AS "Dobeles dzirnavnieks" nākotnē plāno palielināt eksporta apmērus Skandināvijas valstīs, sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils, komentējot kompānijas mērķa tirgus turpmākajos gados.
"Mēs šogad turpinām un arī nākamgad turpināsim koncentrēties uz mūsu jaunajiem produktiem ar augstāku pievienoto vērtību uz Skandināvijas valstīm. Patlaban mēs jau eksportējam uz Ziemeļvalstīm - Dāniju, Zviedriju un Somiju. Jau patlaban mēs tur esam, tie apjomi pamazām aug, un redzam tur perspektīvas. Runājot par tālākiem tirgiem, ir iespējami lieli apjomi, bet ar stabilitāti ir kā ir. Eiropas valstis, lai kā arī nebūtu, ir pašas stabilākās un mums saprotamas," teica Amsils, piebilstot, ka Skandināvijā eksporta apmērus turpmākajos gados iecerēts kāpināt.
Pēc viņa teiktā, uzņēmums pagaidām vēl netirgo produkciju Norvēģijā, taču arī pie šī tirgus apgūšanas tiekot strādāts. "Es domāju, tas ir laika jautājums, ka arī šajā tirgū mēs ieiesim. Tas prasa ilgu laiku, jo skandināvi savā ziņā, kā mēs zinām, ir konservatīvi. Nav tā, ka tur ar atvērtām durvīm visus gaida - nāciet šurp! Protams, ka arī viņi mēģina aizsargāt savu tirgu, un ir jādomā un varbūt arī jājūt pareizie mirkļi, lai šajos tirgos tiktu iekšā," teica Amsils.
Viņš pastāstīja, ka uzņēmums Skandināvijas valstīs plāno realizēt auzu un citu graudaugu pārslas. Tāpat kompānija uz šo reģionu aktīvi eksportē pamatproduktus - miltus un makaronus, pastas.
Amsils arī pastāstīja, ka jaunajā pārslu ražotnē realizētā produkcija patlaban ceļo uz citām Eiropas valstīm, tostarp tādiem pārslu produktiem netipiskiem tirgiem kā Grieķija. "Arī šajās valstīs paradumi mainās, un cilvēki vairāk sāk lietot pārslas. Dienvideiropas valstīs jau ir pamainījušās tendences. Iepriekš viņi pārslas vispār uzturā nelietoja, jo ir citas tradīcijas, bet tas mainās. Es domāju, ka to ietekmē patēriņa tendences, domāšana, kā arī tas, ka produkts ir viegli saprotams, ērts un ātri pagatavojums," teica Amsils, piebilstot, ka arī Latvijā mainās patēriņa tendences, un iedzīvotāji pārslas lieto arvien vairāk - ne tikai brokastīs, kā kādreiz, bet arī citās ēdienreizēs.
"Dobeles dzirnavnieka" mārketinga vadītāja Maija Brikmane norādīja, ka uzņēmuma jaunatklātā graudaugu pārslu ražotne ir piemērs tam, kā pasaules tendences ienāk Latvijā. Pēc viņas teiktā, nākamā gada pārtikas tendenču topā redzama atgriešanās pie tradicionālām vērtībām un augu spēka novērtēšanas, kā arī ēdiena pagatavošanai atvēlētā laika ieekonomēšanas un idejas par to, ka veselīga ēdienkarte ir pieejama ikvienam. Graudaugu pārslas apvieno visas šīs tendences. Pēc viņas teiktā, veselīgs uzturs ne vienmēr ir dārgs, bet svarīga ir maltītes pārdomāta plānošana.
Kā ziņots, "Dobeles dzirnavnieks" šodien atklāja jauno pārslu ražotni, kura nākamgad ļaus palielināt graudaugu pārstrādes apjomus par aptuveni 10%, sasniedzot 220 000 tonnu gadā. Jaunās pārslu ražotnes izveidē investēti 6,4 miljoni eiro, piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu.
"Dobeles dzirnavnieka" apgrozījums pagājušajā gadā bija 98,507 miljoni eiro salīdzinājumā ar 77,572 miljoniem eiro iepriekšējā gadā, bet peļņa - 1,140 miljoni eiro salīdzinājumā ar 4,064 miljonu eiro peļņu 2014. gadā. No kopējā apgrozījuma 60% veidoja eksports.
"Dobeles dzirnavnieks" ir viens no vadošajiem graudu pārstrādes uzņēmumiem Baltijas valstīs. Tā galvenie darbības virzieni ir kviešu miltu, mannas, miltu maisījumu, makaronu, graudaugu pārslu, putraimu un dzīvnieku barības ražošana.
AS "Dobeles dzirnavnieks" dibināta 1994. gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 3,78 miljoni eiro, tas nodarbina 196 darbiniekus.
Kopš 2008. gada uzņēmuma kapitāldaļu īpašnieks ir Igaunijas miltu pārstrādes uzņēmums "Tartu Mill".