Jauna transporta mezgla, kurā ietilps autoosta, stāvparks un citi objekti, izbūve Torņakalnā, Rīgā, izmaksās 11 miljonus eiro, liecina Satiksmes ministrijas (SM) aplēses.
Projekta ietvaros plānots uzbūvēt reģionālo autoostu, multifukncionālu ēku, stāvparku 250 – 500 automašīnām, ielas, ūdensapgādes un kanalizācijas tīklus, un tamlīdzīgi.
Plānots, ka 12 000 kvadrātmetrus plašājā autoostā būs vismaz 10 autobusu pienākšanas – atiešanas platformas, kas apkalpos aptuveni 180 maršrutus dienā. Tāpat autoostas teritorijā plānots izbūvēt arī stāvvietas mikroautobusiem un taksometriem, kā arī paredzēta sabiedriskā transporta pieturvietu integrācija šajā kvartālā.
Plānots, ka ar sabiedrisko transportu uz jauno autoostu varēs nokļūt no Torņakalna dzelzceļa stacijas, kā arī, izmantojot nākotnē plānoto "Rail Baltica" atzaru "Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija – Starptautiskā lidosta "Rīga".
Projekta ietvaros tiks izbūvēta Jaunā iela 682 metru garumā, lai nodrošinātu piekļuvi jaunajam transporta mezglam, un Teodora Hermanovska iela 139 metru garumā posmā no Vienības gatves līdz iebrauktuvei uz Reģionālo autoostu un stāvparku.
Multimodāla transporta mezgla izveide veicinās efektīvāku sabiedriskā transporta sistēmas izveidi, veidojot sabiedriskā transporta pārsēšanās centru Daugavas kreisajā krastā, norāda SM. Tāpat tiks samazināti sastrēgumi uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem, un novērsti infrastruktūras pārrāvumi esošo pilsētas maģistrālo ielu tīklā.
Projekta plānotās kopējās izmaksas veido 11 miljonus eiro.
Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāks kā 8 345 106 eiro, tai skaitā Kohēzijas Fonda finansējums līdz 7 093 340 eiro un nacionālais finansējums – vismaz 1 251 766 eiro.
Plānots, ka līdz 2018. gada vidum tiks izstrādāts būvprojekts, savukārt 2018. gada nogalē sāksies būvdarbi. Projektu plānots pabeigt līdz 2023. gadam.
SM izstrādātos projekta īstenošanas noteikumus ceturtdien skatīs valsts sekretāru sanāksmē.