333946
Foto: PantherMedia/Scanpix

Attīstot multimodālo loģistikas centru "Cargo Center Jelgava" Jelgavā, investīciju apjoms Latvijā varētu sasniegt 1,5 miljardus eiro, pauda Skotijā reģistrētā uzņēmuma "Woodison Investment" vadītājs Jurijs Šabašovs.

Tranzīta jomā strādājošais Šabašovs, prezentējot ideju par loģistikas centra izveidi Jelgavā, atklāja, ka uzņēmums, redzot Krievijas kravu tranzīta samazinājumu Latvijā un Baltijā kopumā, meklējis citas iespējas attīstīt kravu pārvadājumu jomu. Rezultātā tapis projekts sadarbībā ar investoriem no Ķīnas, bijušā lidlauka teritorijā Jelgavā paredzot izveidot multimodālo loģistikas centru.

Par partneri kļuvis uzņēmums "Beijing Doctor", ar kuru šodien noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Luo Sudongs atklāja, ka uzņēmuma pamatdarbības joma ir farmācija, taču tas iegulda līdzekļus arī citās sfērās, piemēram, piedalījies lidostas attīstībā Vācijā un loģistikas centra izveidošanā Kazahstānā.

Šabašovs pastāstīja, ka Jelgava atrodas Latvijas centrā, netālu no Latvijas un arī kaimiņvalstu ostām, līdz ar to pilsēta esot nozīmīgs transporta mezgls starp Āziju un Eiropu.

"Esam aprēķinājuši, ka Latvijā ienāks investīcijas 1,25–1,5 miljardu eiro apmērā, jo līdz ar centra izbūvi attīstīsies Jelgavas infrastruktūra, tiks būvētas mājas darbiniekiem, arī citās Latvijas ostās būs nepieciešami jauni termināli kravu iekraušanai un izkraušanai," pauda Šabašovs.

Paredzēts, ka centrs nodrošinās darba vietas 8000 cilvēku, un Šabašovs ir pārliecināts, ka Jelgavā un Latvijā ir pieejami attiecīgie speciālisti, tāpat loģistikas centrs būšot pievilcīga darba vieta no Latvijas izbraukušajiem. Darbinieku vajadzībām nākotnē paredzēts izbūvēt mājokļus.

Īstenojot projektu, paredzēts attīstīt apmēram 500 hektāru plašu teritoriju, ko plānots gan iegādāties, gan nomāt no Jelgavas pašvaldības.

"Cargo Center Jelgava" attīstība plānota vairākos posmos, veidojot kravu terminālu, loģistikas parku, industriālo parku, tehnoloģiju parku, tirdzniecības un administratīvo zonu. Bijušā lidlauka teritorijā investori plāno izveidot lidostu, dzelzceļa loģistikas centru, upes un jūras konteineru terminālus. Pašlaik investori no Ķīnas izvērtē, kam uzticēt loģistikas centra projektēšanu, pastāstīja Šabašovs.

Lai nodrošinātu piekļuvi centram, par apmēram desmit miljoniem eiro nepieciešams izbūvēt Atmodas ielas turpinājumu, izbūvēt jaunus tiltus pār Lielupi un Driksu 34 miljonu vērtībā, kā arī izveidot dzelzceļu un dzelzceļa staciju, kuru izmaksas lēšamas 26 miljonos eiro.

Kā ziņots, šodien prezentētā Latvijas–Ķīnas projekta mērķis ir Latvijas modernākā multimodālā loģistikas centra "Cargo Center Jelgava" izveidošana Jelgavā.

Kā informēja Jelgavas pašvaldības sabiedrisko attiecību un mārketinga galvenā speciāliste Ilze Ķuse, izveidojot šādu centru, plānots radīt 8000 darba vietas. Centrs atradīsies bijušā lidlauka teritorijā.

Loģistikas centrs koncentrēsies galvenokārt uz preču konsolidāciju un distribūciju ar visiem transporta veidiem – sauszemes, jūras, gaisa. "Cargo Center Jelgava" būs nozīmīgs transporta mezgls kravu novirzīšanā un apkalpošanā reģionā starp visām Baltijas, Krievijas, Skandināvijas, Āzijas un Eiropas ostām un kravu saņēmējiem, uzsver Jelgavas pašvaldībā.

Izstrādātais multifunkcionālais loģistikas centra modelis ļaus apstrādāt un pārvadāt kravas ar visu veidu transportlīdzekļiem un organizēt pārvadājumus ziemeļu–dienvidu un austrumu-rietumu virzienos, iekļaujot labvēlīgas iespējas muitas pakalpojumiem un nodokļu atvieglojumiem.

Īstenojot projektu, tiek plānota pilsētas infrastruktūras attīstība – Atmodas ielas rekonstrukcija, jaunu tiltu izbūve pāri Lielupei un Driksai un pievedceļu izbūve, dzelzceļa infrastruktūra. Kopumā tiek plānota 460 hektāru teritorijas apbūve, pēc centra nodošanas ekspluatācijā plānotas 8000 jaunas darba vietas. Projekta īstenošanas laiks – līdz 2020. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!