Jaunie starppilsētu autobusi
Foto: DELFI Aculiecinieks
Sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanai reģionālajā maršrutu tīklā (ar autobusiem un vilcieniem) 2017. gadā plānots piešķirt 38 miljonu eiro, pastāstīja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāve Zane Plone.

Viņa norādīja, ka šodien notika Sabiedriskā transporta padomes sēde, kurā tostarp tika lemts par valsts budžeta finansējuma sadali sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem 2017.gadā (pa pārvadājumu veidiem).

''Plānots, ka sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanai reģionālajā maršrutu tīklā (ar autobusiem un vilcieniem) 2017.gadā tiks piešķirti 38 miljoni eiro; par personu, kurām valsts 100% apmērā kompensē sabiedriskā transporta pakalpojumu izdevumus, pārvadāšanu - 19,4 miljoni eiro; par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu – 23,87 miljoni eiro,'' informēja Plone.

Tāpat padomes locekļi sēdē atkārtoti tika iepazīstināti ar ATD izstrādāto atklāta konkursa nolikumu par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajā maršrutu tīkla daļā ''Alūksne'', ''Daugavpils'', ''Gulbene'', ''Jēkabpils'', ''Limbaži'', ''Ludza'', ''Madona'', ''Preiļi'', ''Rēzekne'', ''Ziemeļkurzeme''.

''Ņemot vērā, ka, sākot no 2021.gada, plānots uzlabot reģionālo maršrutu tīklu, pakalpojuma kvalitāti un pasažieru ērtības, līgumi ar pārvadātājiem tiktu slēgti līdz 2020.gada 31.decembrim. ATD izstrādātais nolikums paredz, ka konkursā tiktu vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums. Tas nozīmē, ka tiktu vērtēta ne tikai cena, bet arī autobusu vecums, tehniskais aprīkojums, pakalpojuma sniegšanas kvalitāte un drošība, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezvadu interneta nodrošinājums, elektroniski (mājaslapā, speciālā lietotnē u.tml.) pieejami sabiedriskā transporta kustības saraksti un pakalpojumu tarifi,'' klāstīja Plone.

Pēc viņas teiktā, ņemot vērā, ka pasažieru skaits ik gadu krītas par aptuveni 5%, ir jācenšas pasažierus piesaistīt sabiedriskajam transportam, piedāvājot jaunākus un ērtākus autobusus, kas turklāt ļautu ekonomēt ekspluatācijas izdevumus, jo jaunākos autobusos nebūs jāiegulda tik daudz finanšu un cilvēka darba, lai tos remontētu.

''Turklāt autobusos ik dienu brauc vairāki tūkstoši pasažieru, tādēļ drošības faktors ir jo īpaši būtisks, kā arī, ja pasažieris būs apmierināts ar braukšanas apstākļiem, tad viņš izvēlēsies ar to braukt vēlreiz, nevis meklēs alternatīvas, kā tikt līdz galamērķim. Tomēr, ņemot vērā plānošanas reģionu pārstāvju iebildumus, šis jautājums tiks atkārtoti skatīts 2017.gada 3.februāra sēdē. ATD atkārtoti organizēs tikšanos ar plānošanas reģioniem, lai diskutētu par šo jautājumi, piebilda direkcijas pārstāve.

Sabiedriskā transporta padome izveidota, lai ieviestu vienotu pieeju sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta izlietošanas uzraudzības procesiem. Padomē darbojās pieci satiksmes ministra iecelti pārstāvji un pieci no plānošanas reģioniem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!