LET_13176587
Foto: LETA
Attīstot Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu Rīgas virzienā, pārvadātājiem būs 15 miljonu eiro ekonomija, otrdien raidījumā “Rīta panorāma” sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš apliecināja, ka Satiksmes ministrijā (SM) izvērtēšanā bija divi varianti – no Daugavpils, Rēzeknes, līdz Krustpilij un tad līdz Šķirotavai, bet otrs bijis Ventspils virziens, kas ietvēris garāku ceļa posmu. Turklāt pērn bijis kravu kritums, Ventspils virzienā tas bijis lielāks, nekā Rīgas virzienā.

Izvērtējot to, tika ņemts vērā kravu plūsmas kritums. Rīgas virziens ir izdevīgs, ja šis posms ir elektrificēts. Lielāks sastāvs, ātrāka kravas aizvešana – tā ir 15 miljonu ekonomija pārvadātājiem, attīstot savu biznesu, sacīja ministrs.

Kopumā ar dzelzceļa elektrifikācijas projektu tiek panākts, ka mūsu transporta koridors kļūst konkurētspējīgāks. Turklāt ieguvēji no šī projekta būs arī elektrības patērētāji.

Jau vēstīts, ka valdības ministri otrdien uzklausīs SM ziņojumu par vienu no vērienīgākajām Latvijas jauno laiku būvniecības iecerēm – Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu. Šobrīd piedāvājums paredz elektrolīniju vilcieniem primāri paredzēt uz Rīgu, nevis uz Ventspili, kā izskanējis iepriekš.

Šobrīd publiski pieejamie valdības sēdes dokumenti liecina, ka tiek plānots virzīt Satiksmes ministrijas priekšlikumu par lielā projekta "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija" pirmā posma īstenošanu, paredzot dzelzceļa tīkla elektrifikāciju posmā Daugavpils-Krustpils-Rīga (Šķirotava) un Rēzekne-Krustpils-Rīga (Šķirotava).

Ja projekta iesniegumu apstiprinās Eiropas Komisijā (EK), projekta pirmā posma īstenošanai plānots izmantot Kohēzijas fonda finansējuma teju 347 miljonu eiro apmērā.

Valdība arī lems, vai uzdot SM, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Ekonomikas ministrijai izvērtēt nacionālā interešu objekta statusa piešķiršanu šim projektam.

"Delfi" jau ziņoja, ka vairāk nekā 1,3 miljardus eiro vērtais dzelzceļa elektrifikācijas projekts varētu tikt īstenots Rīgas, nevis Ventspils virzienā, kas līdz šim tika uzskatīta par ticamāko elektrifikācijas virzienu, vēstīja TV3 raidījums "Nekā personīga".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!