Transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jeb OCTA tirgus Latvijā 2016.gadā strādāja ar 11,8 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 0,1 miljonu eiro vairāk nekā iepriekšējā gadā, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotie dati.
Pērn piedzīvoti lielākie zaudējumi šajā nozarē kopš 2007.gada.
Situācija kļuvusi negatīvāka, jo klientiem izmaksāto atlīdzību summa pērn augusi par 854 130 eiro jeb 2% salīdzinājumā ar 2015.gadu, bet apdrošinātāju saņemto prēmiju summa pagājušajā gadā samazinājusies par 880 000 eiro jeb 1,9%.
Pagājušajā gadā apdrošināšanas sabiedrībās zaudējumu pieteikumi iesniegti par 37 367 ceļu satiksmes negadījumiem, kas ir par 9% vairāk nekā 2015.gadā. Pērn gandrīz līdzvērtīgi pieauguši gan Latvijā, gan ārzemēs notikušie negadījumi, par kuriem apdrošinātāji saņēmuši zaudējumu pieteikumus.
Pērn zaudējumu pieteikumu skaits audzis, lai arī 2016.gadā par 3% samazinājies Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu skaits.
Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par apdrošināšanas gadījumu 2016.gadā bija 937 eiro, kas ir par 1,6% vairāk nekā 2015.gadā.
Vidējā atlīdzība par Latvijā notikušu satiksmes negadījumu ir 843 eiro, bet ārvalstīs - 2712 eiro. Līdzīgi kā iepriekšējos gados lielākā daļa jeb 77% no kopējās atlīdzību summas izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins vērtē, ka situācija OCTA tirgū nedaudz stabilizējusies un zaudējumu apmērs vairs nepieaug tik strauji kā iepriekš. Tirgū joprojām ir asa konkurence, pieaug auto remontdarbu un medicīniskās izmaksas, turklāt apdrošinātājiem papildu zaudējumus rada arī pērn atsāktā obligāto iemaksu veikšana Garantijas fondā.
Abāšins atzīmē, ka apdrošinātāji pēdējā laikā veikuši lielu darbu, lai meklētu veidus, kā samazināt nozares zaudējumus, segmentējot klientus un meklējot papildus faktorus, kā pielāgot polises cenu to riska pakāpei. Tāpēc ir cerība, ka šogad nozares finanšu rādītāji varētu nedaudz uzlaboties.
OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997.gadā. Tās mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas darbības nodrošināšanai izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kam ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.
2015.gadā apdrošinātāji OCTA segmentā cieta zaudējumus 11,7 miljonu eiro apmērā.
OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997.gadā. Tās mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas darbības nodrošināšanai izveidots Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kam ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.