Ceļu būves uzņēmums "A.C.B." trešdien Lietuvā parakstīja vienošanos ar Viļņas starptautisko lidostu par 19 miljonus eiro vērtu skrejceļa rekonstrukciju, kas tiks uzsākta jau šī gada martā un norisināsies līdz gada beigām, portāls "Delfi" uzzināja uzņēmumā.
Būtiskākās no pārmaiņām Viļņas lidostā būs četros slāņos izbūvētais lidostas skrejceļš ar asfaltbetona segumu 150 tūkstošu kvadrātmetru platībā un lidjoslas seguma pastiprināšana, jaunākas klases gaismu sistēma, kas vienā virzienā ļaus drošāku lidmašīnu nosēšanos miglas apstākļos.
Rekonstrukcijas darbu laikā Viļņas lidosta tiks pilnībā slēgta uz 35 dienām – no 14. jūlija līdz 18. augustam. Vairums aviosabiedrības lidojumus novirzīs uz Kauņas lidostu.
"Pacelšanās un nolaišanās ceļu stāvoklis ir viens no svarīgākajiem infrastruktūras posmiem lidostas darbībā. Pēdējo reizi Viļņas lidostas skrejceļš tika rekonstruēts pirms vairāk nekā 20 gadiem, tāpēc šis projekts ir vitāli nepieciešams mūsu lidostai. Ir svarīgi saprast, ka nerekonstruējot skrejceļus tagad, ļoti drīz Viļņas lidosta vairs neatbildīs drošības prasībām, un galvenajā valsts lidostā nenotiks ne lidmašīnu pacelšanās, ne nolaišanās," atzīmē Viļņas Starptautiskās lidostas direktors Ģedimins Almants.
"A.C.B." tiesības uz Viļņas Starptautiskās lidostas rekonstrukciju piešķirtas konkursa rezultātā. Uzņēmumā atzīmē, ka tas jau 20 gadus regulāri veic darbus Rīgas starptautiskajā lidostā.
Viļņas lidostā tiks veikta skrejceļa rekonstrukcija, atjaunojot ne tikai tā segumu, bet arī pilnībā pārbūvējot pārējo ar to saistīto infrastruktūru - mainot un atjaunojot saistītās elektroinstalācijas, izbūvējot jaunas gaismu sistēmas, izveidojot jaunas drenāžas un meliorācijas sistēmas ūdens savākšanai un novadīšanai.
Turklāt lidjoslas seguma pastiprināšana nodrošinās, lai, piemēram, gadījumos, kad lidmašīna paceļoties, novirzās no skrejceļa, netiktu nodarīti būtiski bojājumi infrastruktūrai un tādējādi - arī kavēta lidostas darbība. Vienā virzienā tiks izbūvētas CAT III gaismu sistēmas, kas ļaus būtiski palielināt drošību nolaižoties lidmašīnām miglas laikā. Skrejceļa abās pusēs tiks modernizēta arī tuvošanās gaismu rekonstrukcija. Turklāt, visā gaismu rekonstrukcijā paredzēts izmantot mūsdienīgāko LED apgaismojumu, kas nodrošina ne tikai košāku gaismu un tādējādi labāku apgaismojumu, bet arī samazinās Viļņas lidostas elektrības patēriņu turpmākajā ekspluatācijā.
"Mēs plānojam, ka darbi Viļņā notiks gan dienas, gan nakts laikā. Tas, protams, prasa ļoti precīzu darbu plānošanu un resursu mobilizāciju. Taču šāda pieredze mums nav neparasta - pēdējā no mūsu rekonstrukcijas projektiem Rīgas lidostā darbi tika veikti bez lidostas darba pārtraukšanas, t.sk. strikti ierobežotajā nakts laikā. Mēs varētu apgalvot, ka Viļņas lidosta ar šo projektu būtiski uzlabos savu konkurētspēju reģionā un regulāras uzturēšanas gadījumā nākamos 20 gadus varēs nedomāt par sava skrejceļa kvalitāti," stāsta "A.C.B." tehniskais direktors Dzintars Pomers.
"A.C.B." uzņēmumu grupas pamatdarbība ir autoceļu, ielu un mākslīgo būvju būvēšana un remonts. Tāpat grupas uzņēmumi veic labiekārtošanas darbus, sniedz dažādus pakalpojumus ar uzņēmuma rīcībā esošo tehniku un transportu, kā arī realizē būvmateriālus – smilti, drupinātu granti, šķembas, asfaltbetonu un betona izstrādājumus. "A.C.B." uzņēmumu grupa spēj nodrošināt pakalpojumu pieejamību ne tikai Rīgā, bet arī Vidzemes, Zemgales un Latgales reģionos.
"A.C.B." grupas konsolidētais apgrozījums 2015. gadā pārsniedza 80 miljinus eiro gadā. Uzņēmums realizējis arī ceļu būves projektus Lietuvā – ekonstruējis arī Kauņa – Zapīšķi – Šaķi un Alīta – Simna ceļa posmus, kas veiksmīgi nodoti ekspluatācijā 2016. gadā.