Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") Ralfa Montāga-Girmesa vietā varētu ienākt cits investors, iespējams, Dānijas uzņēmējs Larss Thuesens, atsaucoties uz neoficiālu informāciju, pirmdien vēsta Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "Panorāma".
Otrdien valdības sēdes slepenajā daļā paredzēts skatīt ziņojumu "Par piekrišanu nodot īpašuma tiesības uz līdzdalību SIA "Aircraft Leasing 1"". Šī sabiedrība pilnībā pieder Montāgam-Girmesam, tādējādi nodrošinot viņam 1995.gadā dibinātajā "airBaltic" aptuveni 20% līdzdalību. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80,05% akciju.
LTV, atsaucoties uz neoficiālu informāciju, vēsta, ka no valdības nepieciešama piekrišana nodot SIA "Aircraft Leasing1" cita investora rokās, kas, iespējams, varētu būt Dānijas uzņēmējs Thuesens.
Kāpēc Montāgs-Girmess varētu būt piekritis atsavināt sev piederošās "airBaltic" kapitāla daļas, LTV nav noskaidrojis, jo ar viņu pašu sazināties nav izdevies.
Laikraksts "Dienas Bizness" iepriekš vēstīja, ka Montāgs-Girmess varētu nebūt īstais nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" investors, norādot, ka šādam apgalvojumam par pamatu ir vairāku avotu norādes uz iespējamajām shēmām gan "airBaltic" investora piesaistē, gan jauno lidmašīnu iegādes darījumā.
Laikraksts vēstīja, ka konsultāciju kompānijas "Prudentia" it kā atrastajam vācu investoram Montāgam-Girmesam nekad nav bijis un arī ieguldīšanas brīdī nebija savas naudas. Tomēr pērnā gada marta nogalē tika paziņots, ka vācu investors ieguldījis 52 miljonus eiro, pretī saņemot 20% aviokompānijas akciju.
Laikraksta avoti pieļāvuši, ka diezin vai pēkšņi viņam pašam šāda nauda varētu būt uzradusies, drīzāk jau viņš varētu būt atradis kādu citu kompāniju, kam būt par izkārtni.
Pērna gada marta beigās tika parakstīts līgums starp Latvijas valdību un "airBaltic" investoru Montāgu-Girmesu. Atbilstoši līgumam Latvijas aviokompānijā bija paredzēts ieguldīt 132 miljonus eiro ar mērķi modernizēt tās floti un īstenot biznesa plānu "Horizon 2021".
Investora ieguldījums bija 52 miljoni eiro, tādējādi iegūstot 20% uzņēmuma kapitāldaļu, savukārt valsts ieguldījums – 80 miljoni eiro. Valsts ieguldījumu paredzēts nodrošināt, "airBaltic" aizņemoties Valsts kasē un pēc tam aizdevumu kapitalizējot.
"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Kompānijas lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.