Savukārt vidējais patēriņa cenu līmenis mēneša laikā palielinājās par 0,4%. Precēm cenas palielinājās par 0,6 %, bet pakalpojumiem saglabājās nemainīgas.
Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2017. gada februārī, salīdzinot ar 2016. gada februāri, bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, sakaru grupai, kā arī cenu kritumam apģērbam un apaviem.
Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu vidējais cenu līmenis 2017. gada februārī, salīdzinot ar 2016. gada februāri, palielinājās par 6,1 %. Cenas pieauga svaigiem dārzeņiem, piena produktiem, sieram un biezpienam, pienam, sviestam, žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai, cukuram, svaigām vai atdzesētām zivīm, svaigiem augļiem, šokolādei, cūkgaļai, saldumiem un kafijai. Savukārt lētāka kļuva mājputnu gaļa un kartupeļi.
Apģērbiem cenas gada laikā samazinājās par 2,1 %, apaviem – par 1,5 %.
Ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem cenas palielinājās par 1,7 %. Dārgāki kļuva mājokļa apsaimniekošanas pakalpojumi, atkritumu savākšana, kanalizācijas pakalpojumi un ūdensapgāde, savukārt lētāka kļuva dabasgāze.
Ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem cenas pieauga par 6,7 %, ko galvenokārt ietekmēja cenu kāpums degvielai par 18,8 %. Savukārt cenas samazinājās pasažieru aviopārvadājumiem, rezerves daļām un piederumiem personiskajiem transportlīdzekļiem.
Vidējais cenu līmenis sakaru grupā palielinājās par 6,3 %, ko galvenokārt ietekmēja cenu kāpums fiksēto un mobilo tālruņu pakalpojumiem. Savukārt interneta piekļuves pakalpojumi kļuva lētāki.
Pārējās patēriņa grupās nozīmīgākais cenu pieaugums bija tabakas izstrādājumiem, restorānu un kafejnīcu pakalpojumiem, farmaceitiskajiem produktiem.
Tikmēr lielākā ietekme uz cenu pārmaiņām februārī bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar mājokli saistītajām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, kā arī cenu kritumam dažādu preču un pakalpojumu grupā, ar transportu saistītajām precēm un pakalpojumiem.
Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas pieauga par 1,1 %. Lielākā ietekme uz cenu kāpumu pārtikas grupā bija svaigiem dārzeņiem. Sadārdzinājās piena produkti, žāvēta, sālīta vai kūpināta gaļa, kafija, piens, makaronu izstrādājumi, svaigas vai atdzesētas zivis. Savukārt cenas samazinājās mājputnu gaļai.
Alkoholisko dzērienu un tabakas grupā vidējais cenu līmenis palielinājās par 0,7 %, ko ietekmēja cenu kāpums tabakas izstrādājumiem un vīnam. Savukārt cenas akciju ietekmē samazinājās stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem.