Precēm cenas pieaugušas par 3,5%, bet pakalpojumiem par 3,0%. Visvairāk kopējo cenu kāpumu ietekmēja cenas pieaugums pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, sakaru grupai, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem.
Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu vidējais cenu līmenis palielinājās par 5,4%. Cenas pieauga piena produktiem, svaigiem dārzeņiem, sieram un biezpienam, pienam, konditorejas izstrādājumiem, sviestam, svaigiem augļiem, cukuram, svaigām vai atdzesētām zivīm, šokolādei, gaļas izstrādājumiem, žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai un jogurtam.
Alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu grupā vidējais cenu līmenis palielinājās par 2,2 %, ko ietekmēja cenu kāpums tabakas izstrādājumiem par 6,7%. Savukārt alkoholiskajiem dzērieniem cenas samazinājās par 0,3%.
Ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem cenas palielinājās par 2,1%. Dārgāki bija mājokļa apsaimniekošanas pakalpojumi, siltumenerģija, atkritumu savākšana, kanalizācijas pakalpojumi un ūdensapgāde, savukārt lētāka bija dabasgāze un mājokļa īres maksa.
Ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem cenas pieauga par 6,4%, ko galvenokārt ietekmēja cenu kāpums degvielai (+18,2%), kā arī personisko transportlīdzekļu apkopei un remontam. Savukārt cenas samazinājās pārvadājumu pakalpojumiem.
Vidējais cenu līmenis sakaru grupā palielinājās par 6,9%, ko galvenokārt ietekmēja cenu kāpums fiksēto un mobilo tālruņu pakalpojumiem. Savukārt lētāki bija interneta piekļuves pakalpojumi.
Pārējās patēriņa grupās nozīmīgākais cenu pieaugums bija ēdināšanas pakalpojumiem, autotransportlīdzekļu apdrošināšanai un farmaceitiskajiem produktiem.
Savukārt vidējais patēriņu cenu līmenis 2017. gada martā, salīdzinot ar 2017. gada februāri, pieauga par 0,9%. Precēm cenas palielinājās par 1,0%, bet pakalpojumiem – par 0,6%.
Lielākā ietekme uz cenu pārmaiņām martā bija cenu kāpumam apģērbiem un apaviem, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, kā arī cenu kritumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem.
Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas samazinājās par 0,4%. Lielākā ietekme uz cenu kritumu pārtikas grupā bija žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai, svaigiem dārzeņiem, cūkgaļai, cukuram, makaronu izstrādājumiem un sviestam. Savukārt cenas palielinājās mājputnu gaļai, konditorejas izstrādājumiem un kafijai.
Alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu grupā vidējais cenu līmenis palielinājās par 1,1%. Stājoties spēkā jaunām akcīzes nodokļa likmēm cenu kāpums bija stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem. Tabakas izstrādājumiem cenas pieauga par 0,8%. Akciju ietekmē lētāks bija vīns.
Martam raksturīgo cenu kāpumu apģērbu un apavu grupā ietekmēja jaunās sezonas preču nonākšana tirdzniecībā. Apģērbiem cenas palielinājās par 11,9%, apaviem – par 12,8%.
Vidējais cenu līmenis atpūtas un kultūras grupā mēneša laikā palielinājās par 1,6%, ko galvenokārt ietekmēja cenu kāpums kompleksajiem atpūtas pakalpojumiem. Vidējais cenu līmenis palielinājās daiļliteratūras grāmatām.
Pārējās patēriņa grupās nozīmīgākais cenu kāpums bija autotransportlīdzekļu apdrošināšanai, pasažieru aviopārvadājumiem, mājokļa tīrīšanas un kopšanas līdzekļiem, materiāliem mājokļa uzturēšanai un remontam.