Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ietvaros plānotā Rīgas Centrālās stacijas pārbūve tiks īstenota pēc arhitektu biroja "PLH Arkitekter" sadarbībā ar Dānijas kompāniju "COWI" piedāvātā meta.
Gaidāmais iepirkums saistībā ar Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi notiks divās kārtās līdz šī gada beigām, trešdien pastāstīja "Rail Baltica" pārstāvji.
Pretendentiem izvirzītas vairākas prasības, tostarp kompānijai jābūt 100 miljonu eiro vidējam apgrozījumam pēdējos trīs gados, jābūt ne mazāk kā piecu gadu projektēšanas pieredzei un ne mazāk kā septiņu gadu būvniecības pieredzei.
Būvdarbus plānots uzsākt 2020. gadā, bet pabeigtam projektam jabūt 2022. gadā.
Projekta laikā, nojaucot dzelzceļa uzbērumu, vizuāli tiks sasaistīta gan Vecrīga un Centrāltirgus, gan arī divas vēsturiski izolētas pilsētas daļas. Savukārt uz Dzelzceļa tilta tiks ierīkota arī vieta gājējiem un velobraucējiem tādā veidā savienojot abas Daugavas puses, portālu "Delfi" informēja projekta izstrādātāji.
Tāpat dzelzceļa uzbērumu nojauks līdz Dzirnavu ielai un projekta rezultātā tiks izveidots papildu savienojums starp Elizabetes un Timoteja ielu.
Vēstīts, ka "Rail Baltica" būvniecības laikā centrālā autoosta tiks pārcelta uz Torņakalnā izbūvētu multimodālo satiksmes mezglu, kas pēc tam darbosies kā reģionālā autoosta.
Ziņots, ka par uzvarētāju metu konkursā tika izvēlēts Dānijas arhitekts "PLH Arkitekter A/S" sadarbībā ar "COWI A/S".