Eiropā ir ļoti strauji pieaugusi bezalkoholiskā alus popularitāte, un pēc laika līdzīga tendence varētu būt vērojama arī Latvijā, intervijā prognozēja alus darītavas AS "Aldaris" valdes loceklis Artūrs Ilziņš.
"Eiropā ir parādījusies jauna tendence, kas, mūsuprāt, atnāks arī līdz Latvijai - tas ir ļoti straujš bezalkoholiskā alus popularitātes pieaugums. Tas ir novērojams gan Eiropā, gan Skandināvijā. Pie šī sektora arī mēs aktīvi strādājam," sacīja Ilziņš, piebilstot, ka "Aldaris" šogad plāno laist klajā vairākus jaunus produktus, tostarp bezalkoholiskajā segmentā, kur uzņēmumam jau ir divi produkti.
Viņš piebilda, ka nereti cilvēki alu nebauda dažādu ierobežojumu dēļ, lai gan tā vietā var izvēlēties bezalkoholisko alu. "Mūsu veiktie testi liecina, ka astoņi no desmit cilvēkiem nevar noteikt, kurš alus ir bezalkoholisks. Tas ir veids, kā popularizēt alu - ka to var dzert darba dienā pēc pusdienām, pēc skrējiena, konferencēs, pasākumos, tieši mazāk uzsverot, kad tas tiek dzerts, tā teikt, piespiedu kārtā - kad esi pie stūres vai sievietes stāvoklī. Mēs varam paplašināt pasākumu loku, kuros baudīt labu dzērienu," pauda Ilziņš.
"Aldara" valdes loceklis pastāstīja, ka bezalkoholiskā alus segments Latvijā patlaban veido apmēram 1% no kopējā alus tirgus, taču tam ir izaugsmes potenciāls. Piemēram, Spānijā vēl pirms četriem gadiem bezalkoholiskā alus tirgus bija nedaudz mazāks par 1%, taču šobrīd tas ir sasniedzis apmēram 10%. Arī Skandināvijā bezalkoholiskais alus ir ļoti populārs. Igaunijā situācija ir līdzīga kā Latvijā, bet Lietuvā bezalkoholiskā alus segments ir plašāks.
Vienlaikus Ilziņš atzina, ka pagaidām Latvijā minimāli var just patērētāju spiedienu uz ražotājiem saistībā ar pieprasījumu pēc bezalkoholiskā alus. "Tirgus kopumā par to ir maz runājis, maz esam akcentējuši piemērus ar pasākumiem, ikdienas nodarbēm, kurās var dzert bezalkoholisko alu. Parasti cilvēkiem bezalkoholiskais alus asociējas ar dzērienu, kurš jādzer, kad esi pie stūres," sacīja Ilziņš, piebilstot, ka ar laiku šo uzskatu vajadzētu mainīt.
Jau ziņots, "Aldaris" 2015.gadā strādāja ar 26,244 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 8,3% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma zaudējumi samazinājās par 23,3% un bija 2,614 miljoni eiro. Kompānijas 2016.gada finanšu rezultāti vēl nav publiskoti.
Tāpat vēstīts, ka 2013.gadā "Aldaris" paziņoja, ka Latvijā koncentrēsies uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un "premium" alus šķirņu brūvēšanu vēsturiskajā alus darītavā, tādēļ plastmasas pudelēs jeb PET fasētā alus ražošana pārcelta ārpus Latvijas - uz "Carlsberg" grupas alus darītavām Lietuvā un Igaunijā.
"Aldaris" ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums. "Carlsberg" kontrolē uzņēmumu "Baltic Beverages Holding".